گفت‌وگو|

سفیر ترکیه: تهران و آنکارا نقش مهمی در تحولات منطقه دارند

8:00 - 01 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۱۹
سفیر ترکیه: تهران و آنکارا نقش مهمی در تحولات منطقه دارند
سفیر ترکیه در ایران با اشاره به سرعت رویدادها در منطقه و جهان، می‎گوید که تهران و آنکارا نقش مهمی در تحولات منطقه دارند و در این زمینه می‎توانند تاثیرگذار باشند.

حجابی کرلانگیچ، سفیر ترکیه در ایران در گفت‌وگو با میزان با اشاره به میزبانی تهران از نشست‌های منطقه‌ای، بر برگزاری نشست‌های مختلف میان کشورهای منطقه برای مشورت تاکید کرد.

کرلانگیچ با بیان اینکه در دوره‎ای حساس و تاریخی که رویدادها با سرعت رخ می‌دهند، قرار داریم و در حال تجربه بحران‎های متوالی هستیم، گفت: برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌ها با حضور کشورهای مختلف با ایده‌ها و رویکردهای متنوع به دلیل ایجاد فضای مشورت و صحبت درباره ساختن آینده اهمیت دارند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای آسیایی باید در آینده جهان حرفی برای گفتن داشته باشند، اظهار کرد: ازاین‎رو، برگزاری نشست‌هایی مانند نوزدهمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا اهمیت زیادی دارند.

سفیر ترکیه در ایران با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی به‌ویژه برای کشورهایی که در حال پیشرفت و مانند ایران و ترکیه در حال ایفای نقش در منطقه هستند، مهم و اقدام ایران در این رابطه قابل تقدیر است، گفت: امیدوارم این نشست‌ها با موفقیت به پایان برسند و ما بتوانیم در مناسبت‌ها و نشست‌های دیگر هم گردهم بیاییم.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *