ضرغامی: تابوی برگزاری کنسرت در بنا‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد

11:00 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۵۵
ضرغامی: تابوی برگزاری کنسرت در بنا‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن اشاره به اینکه تابوی برگزاری کنسرت در بنا‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد، گفت: برای اولین‌بار در تاریخ هر شب ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در تخت جمشید شاهد برگزاری کنسرت هستند.

خبرگزاری میزان - عزت‌الله ضرغامی، امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه مهم با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم در استان‌های مختلف پروژه‌هایی بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه در نشست منطقه‌ای سازمان گردشگری جهانی تاسیس مرکز موضوعی بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید، ادامه داد: حدود ۱۰ سال این بحث جریان داشت و رقبای جدی بودند که این مرکز را در کشور خودشان تاسیس کنند و  با اقدامات خوبی که در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام شد با سخنرانی رئیس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

ضرغامی با اشاره به اینکه این مرکز تقاطع صنایع دستی و گردشگری است، عنوان کرد: سازمان گردشگری جهانی به این نتیجه رسیده که از اهمیت صنایع دستی در تقویت گردشگری جهانی استفاده کند. تاسیس این مرکز برای سازمان گردشگری کار بسیار مهمی است و اولین بار است که چنین مجموعه‌ای تاسیس می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تابوی کنسرت در بنا‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد، افزود: سال‌ها هنرمندان موسیقی علاقه داشتند که در مراکز تاریخی کنسرت موسیقی برگزار و از آن فضا برای ترویج هنر و به ویژه موسیقی استفاده کنند. برای اولین بار در تاریخ هر شب ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در تخت جمشید شاهد برگزاری کنسرت هستند. این کنسرت‌ها در آینده نزدیک بین‌المللی می‌شود که مردم ایران در سراسر دنیا بتوانند از این کنسرت‌ها دیدن کنند. در کاخ موزه سعدآباد و نیاوران هم کنسرت‌های دیگری برقرار است. در این شب‌ها ۱۱ هزار نفر در بنا‌های تاریخی به تماشای کنسرت نشسته‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *