وزیر نفت: دو اقدام اساسی برای حل موضوع ناترازی گاز انجام دادیم

10:50 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت: دو اقدام اساسی برای حل موضوع ناترازی گاز انجام دادیم
اوجی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم دو اقدام اساسی افزایش تولید گاز، فرآورده‌های نفتی و بهینه‌سازی مصرف سوخت را برای رفع ناترازی انرژی در دستور کار خود قرار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، جواد اوجی صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ تیر) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ناترازی گاز و افزایش شدت مصرف انرژی در کشور، گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم دو اقدام اساسی افزایش تولید گاز، فرآورده‌های نفتی و بهینه‌سازی مصرف سوخت را برای رفع ناترازی انرژی در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به وجود ۲۵ میلیون مشترک گاز در شرکت ملی گاز ایران افزود: بر اساس آیین‌نامه دولت، پارسال به این شرکت ابلاغ شد آن دسته از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند از پاداش و بخشودگی گازب‌ها بهره خواهند برد، خوشبختانه ۱۷ میلیون مشترک گاز کشور (۶۰ درصد مشترکان) شامل دریافت پاداش صرفه‌جویی می‌شوند، پرداخت پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از روز سه‌شنبه آغاز شده است.

وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در بورس انرژی ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که پروژه‌های بهینه‌سازی انرژی را در حوزه‌های حمل‌ونقل، نیروگاهی، صنایع و حتی مجتمع‌های خانگی و تجاری اجرا کنند، می‌توانند با گرفتن گواهی صرفه‌جویی گاز از شرکت ملی گاز ایران و فروش آن در بورس انرژی، هزینه‌های خود را برداشت کنند.

اوجی بیان کرد: صاحبان صنایعی که در فصل سرد سال به گاز بیشتری نیاز دارند می‌توانند این گواهی‌ها را از بورس بخرند و شرکت ملی گاز ایران هم مکلف است حتی در زمان اوج مصرف به تعهد خود عمل کند و حجم گاز صرفه‌جویی‌شده را به واحد صنعتی سرمایه‌گذار تحویل دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مدیریت انرژی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *