رشد ۱۰ میلیون تنی حجم ترانزیت جاده‌ای در دولت سیزدهم

10:22 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد ۱۰ میلیون تنی حجم ترانزیت جاده‌ای در دولت سیزدهم
ترانزیت جاده‌ای در دولت سیزدهم با افزایش ۱۰ میلیون تنی به ۱۴.۸ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عملکرد بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در دولت سیزدهم حکایت از آن دارد که ترانزیت جاده‌ای از ۴.۸ میلیون تن در ابتدای دولت سیزدهم، به ۱۴.۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ رسید.

بر این اساس ترانزیت جاده‌ای در دولت سیزدهم نسبت به دوره متناظر در دولت قبل رشدی ۸۹ درصدی را تجربه کرده است.

۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر به طول بزرگراه‌هاو راه‌های اصلی اضافه شد

همچنین نگاه به دیگر بخش‌های حوزه جاده‌ای نشان از افزایش ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتری طول بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی در دولت سیزدهم دارد که برابر با رشد ۱۰ درصدی طول بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی در این دولت است.

رشد ۳۵.۵ درصدی میزان احداث آزادراه در دوره ۳ ساله دولت سیزدهم نسبت به دوره متناظر دولت قبل

افزایش ۳۵.۵ درصدی میزان احداث آزادراه در دوره ۳ ساله دولت سیزدهم نسبت به دوره متناظر دولت قبل و افزایش ۱۲ درصدی طول آزادراه‌های کشور (معادل ۳۲۷ کیلومتر) از دیگر دستاورد‌های دولت مردمی در حوزه توسعه بخش جاده‌ای است.

همچنین از دیگر اقدامات شاخص می‌توان به احداث و بهره‌برداری از باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر به ارزش روز ۸.۲ همت، احداث و بهره‌برداری از آزادراه شیراز اصفهان تا محدوده ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به ارزش روز ۲۵ همت و احداث و بهره برداری از آزادراه رودبار-منجیل به طول ۸.۲ کیلومتر با اعتبار ۲.۴ همت اشاره کرد.

احداث، تکمیل و بهره‌برداری بالغ بر ۳ هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این مدت از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بود که از اهم آن‌ها می‌توان به مواردی چون: افتتاح محور پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر، بهره‌برداری از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۷۶ کیلومتر، بهره برداری از کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول ۶۰ کیلومتر، بهره‌برداری از قطعه چهارم باند دوم محور بابامیدان- گچساران و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح وحدتیه به طول ۶۰ کیلومتر، بهره برداری از محور بیجار- زنجان به طول ۲۷ کیلومتر، بهره برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار- زاهدان به طول ۲۵ کیلومتر، بهره برداری از محور جهرم- لار- بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر، بهره برداری از محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل ۷۸ به طول ۲۰ کیلومتر، بهره برداری از باند دوم شازند - ازنا به طول ۱۷ کیلومتر و مسیر بزرگراهی قم - کهک به طول ۱۷ کیلومتر، اشاره کرد.

احداث و آسفالت راه‌های روستایی به میزان ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر

احداث و آسفالت راه‌های روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به میزان ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز برگ زرین دیگری از عملکرد دولت سیزدهم است.

رفع یک هزار و ۹۱۱ نقطه پر حادثه

همچنین رفع نقاط پرحادثه در جاده‌های کشور به تعداد یک هزار و ۹۱۱ نقطه مقطع در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: جاده ترانزیت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *