شرح خاطرات رزمنده «بی‌باک» در دوران دفاع‌ مقدس

13:26 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۷۰
شرح خاطرات رزمنده «بی‌باک» در دوران دفاع‌ مقدس
کتاب «بی‌باک» خاطرات معلم جانباز حاج محمود عادل به قلم رقیه عادل در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

خبرگزاری میزان - کتاب «بی‌باک» به زندگی معلم جانباز محمود عادل از اهالی استان یزد می‌پردازد که توسط دخترش رقیه عادل ثبت و گردآوری شده است.

محمود عادل متولد ۱۳۳۹ در شهرستان ابرکوه استان یزد، رزمنده و جانباز ۵۰ درصد و دارای مدرک کارشناسی رشته تربیت بدنی است. سال ۱۳۶۰ به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد، با اینکه هفت بار از نواحی مختلف بدن مجروح شد، ولی حدود چهار سال و نیم در جبهه به عنوان رزمنده، آرپی‌جی‌زن، راننده آمبولانس، مسئول تدارکات و فرمانده دسته در چندین عملیات حضوری فعال و مستمر داشت.

این کتاب علاوه بر پیش‌گفتار و مقدمه، از ۴ فصل «گذری بر زندگی محمود عادل»، «دوران دفاع مقدس»، «هم‌رزمان، دوستان و آشنایان» و «آلبوم خاطرات» تشکیل شده است.
رقیه عادل نویسنده این اثر و دختر راوی که از کودکی شنونده خاطرات پدرش از دفاع‌مقدس بوده با کمک همسرش حدود یک سال برای ضبط اولیه خاطرات، مکتوب‌کردن، تایپ، صفحه‌بندی و ویراستاری کتاب وقت گذاشته و کتاب را پس از تغییرات مختلف مرداد ۹۸ برای چاپ آماده می‌کند.

«بی‌باک» با شرح شخصیت شجاع و خستگی‌ناپذیر محمود عادل، با استفاده از ادبیات و اصطلاحات محلی و بومی و رعایت اختصارنویسی در ثبت خاطرات سعی کرده ابعاد مختلف زندگی این معلم رزمنده را به درستی به نمایش بگذارد.

«بی‌باک» کاری از دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۲۳۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *