گفت‌وگو|

بالغ بر ۲۷ هزار و ۴۰۰ زائر حج به کشور بازگشته‌اند

8:10 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بالغ بر ۲۷ هزار و ۴۰۰ زائر حج به کشور بازگشته‌اند
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به بازگشت ۲۷ هزار و ۴۰۰ زائر از طریق ۱۱۶ پرواز از مدینه و جده به کشور گفت: بازگشت زائران احتمالا تا ۲۳ تیر ادامه یابد.

محمدحسین آجیلیان، مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با میزان با تشریح آخرین روند بازگشت زائران حج، گفت: عملیات بازگشت زائران حج از اول تیر آغاز شده و تا ۱۲ تیر، بالغ بر ۲۷ هزار و ۴۰۰ زائر از طریق ۱۱۶ پرواز از مدینه و جده به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها بازگشته‌اند.

وی افزود: عملیات بازگشت زائران فرودگاه‌های تبریز، اهواز، کرمان، رشت، بوشهر و بیرجند به پایان رسیده و هم‌اکنون عملیات بازگشت به فرودگاه‌های مشهد، اصفهان و همدان درحال انجام است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به زمان بازگشت زائران حج به کشور، گفت: این روند براساس برنامه‌ریزی تا ۲۱ تیر است، اما امکان دارد به‌واسطه شرایط آب و هوایی تا ۲۳ تیر ادامه یابد.

آجیلیان با اشاره به تاثیر شرایط آب‌وهوایی، و ظرفیت‌های فرودگاهی در روند بازگشت زائران حج، اظهار کرد: باتوجه به احتمال شیوع بیماری‌ها در میان حجاج از جمله تب دنگی بهتر است استقبال‌کنندگان از مراجعه به فرودگاه‌ها اجتناب کنند تا بازگشت حجاج ایرانی در فرودگاه‌های کشور بدون مشکل و با سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: مراکز بهداشت و درمان در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها مستقر است و خدمات علاوه بر زائران به استقبال‌کنندگان نیز ارائه می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به روند تاخیرها در عملیات رفت و برگشت حجاج، تاکید کرد: در عملیات رفت حجاج هیچ تاخیر فرودگاهی که شامل اقدامات فرودگاه‌ها می‌شود، اتفاق نیفتاد، اما در عملیات بازگشت حجاج به دلیل شرایط ناوگان و مسائل مربوط به بار مسافران با تاخیراتی روبه‌رو بودیم.
 
وی با بیان اینکه آخرین پرواز به فرودگاه ارومیه است، اظهار کرد: باتوجه به اعزام ۵۸ هزار و ۷۰۰ زائر پیش‌بینی می‌شود همین تعداد زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها به کشور بازگردند.

به گفته آجیلیان عملیات اعزام زائران با انجام ۲۴۴ پرواز از ۱۸ فرودگاه اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان در ۲۲ خرداد به پایان رسیده است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها هم‌اکنون از آمادگی لازم برای اجرای عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن برخوردار بوده و اقدامات لازم جهت تسریع عملیات بازگشت حجاج در این فرودگاه‌ها درحال انجام است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حج1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *