احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی به دنبال بارش شدید باران در ۴ استان

11:37 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی به دنبال بارش شدید باران در ۴ استان
کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع بارش‌های شدید و احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در ۴ استان طی امشب خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را توضیح داد و گفت: برای امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در برخی نقاط استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا چهارشنبه این بارش‌ها با شدت کمتری در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: برای روز‌های پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی توضیح داد: شدت بارش‌ها برای امشب که در حد هشدار نارنجی است، در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات گیلان رخ خواهد داد و این بارش‌ها می‌توانند از شدت بالایی برخوردار باشند که در پی آن احتمال جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی افزود: همچنین برای ۳ روز آینده در برخی نقاط جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان برای ساعات بعدازظهر و شب احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

کارشناس هواشناسی تأکید کرد: از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد‌های شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که ممکن است سبب کاهش کیفیت هوا و دید در این مناطق شود. شدت این وزش باد برای امشب در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی‌شده است که در حد هشدار نارنجی خواهد بود و هم‌وطنان عزیزمان در این مناطق باید تمهیدات مورد نیاز را در این خصوص در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا آب‌های دریای خزر و برای ۳ روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود.

گودرزی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: تهران نیز برای امشب باد و گردوخاک را خواهد داشت و این اتفاق بیشتر در نقاط غربی و جنوبی استان رخ خواهد داد و بیشینه دمای تهران نیز به ۳۵ درجه خواهد رسید. علاوه بر این هوا در روز‌های پایانی هفته در تهران نیز مانند بیشتر نقاط کشور گرم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *