فرایند ساخت بیش از ۱۶۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید

11:31 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
فرایند ساخت بیش از ۱۶۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه بیش از ۸ هزار هکتار زمین ساخت نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید تامین شد از فرایند ساخت بیش از ۱۶۸ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم در بخش مسکن در ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی در بخش‌های حمایتی آغاز شده است و در کنار آن ساخت ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در قالب‌های قرارداد‌های مشارکتی و خودمالکی در سراسر کشور در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ادامه داد: شرکت عمران شهر‌های جدید تکمیل واحد‌های مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهر‌های جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود.

غفوری توضیح داد: در تکمیل واحد‌های مسکنی مهر از منابع صندوق ملی مسکن بهره بردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شهر‌های جدید بالغ بر ۸ هزار هکتار به استعداد ساخت ۳۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ادامه داد: در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی در شهر‌های جدید در طی ۳۳ ماه گذشته ۲۸۱ پروژه با اعتبار ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی ۳۵۱ پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی با اعتبار ۱۰ هزار و ۱۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

غفوری توضیح داد: در بخش حمل و نقل نیز افتتاح رسمی متروی تهران-پرند با حضور رئیس جمهور شهید انجام شد. همچنین تکمیل قطار حومه‌ای گلشهر-مهستان و احداث ایستگاه‌های آن نیز در دولت سیزدهم به اتمام رسید. قطار حومه‌ای اصفهان- بهارستان با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در مراحل پایانی قرار دارد. گشایش‌های مناسبی نیز در قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار به دست آمده است.

این مقام مسئول همکاری در مکان‌یابی و احداث شهر‌ها و شهرک‌های جدید را از دیگر اقدامات این شرکت در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی در کشور در راستای سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی رهبر انقلاب انجام شد که ۱۴ پهنه در هرمزگان، ۹ پهنه در سیستان و بلوچستان، ۳ پهنه در بوشهر و یک پهنه و شهر جدید در استان خوزستان است.

وی اجرای سیاست‌های دریا محور رهبر انقلاب را در توسعه بلندمدت کشور حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: برای این ۲۷ نقطه ساحلی در جنوب کشور ۳۶۲ هزار هکتار زمین تامین شد.

به گفته غفوری، عملیات اجرایی شهر جدید تیس در سیستان و بلوچستان و شهر جدید خلیج فارس در استان هرمزگان وارد عملیات اجرایی شده است و همچنین از این ۲۷ نقطه، طرح جامع ۶ شهر آماده و یک شهر دیگر در حال اتمام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طی دولت سیزدهم در شرکت عمران شهر‌های جدید احداث ۲۰ شهرک با مساحت ۱۰ هزار هکتار و ۱۳۰ هزار واحد بررسی شده است. همچنین پروانه ایجاد ۳ شهرک خصوصی نیز در همین دولت صادر شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: نهضت ملی مسکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *