هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد

10:33 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد
هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان حقوق بشری در دانشگاه تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳ با حضور کارشناسان حقوق بشری در سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.

آیت‌الله محسن اراکی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، محسن پاک آیین، عضو شورای عالی سازمان جوانان حقوق بشر و سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و حمید نوری، شهروند ایرانی آزاد شده از زندان سوئد در این کنفرانس سخنرانی کردند.

 

هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

زنان و کودکان قربانی خاموش جنگ آمریکایی‌ها در غزه هستند

عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در این نشست، گفت: آمریکا خودش را مدافع حقوق بشر می‌نامد؛ حقوق بشر از سوی مقام‌های غربی مورد بهره‌برداری سیاسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سند حقوق بشر مستمسک دست آمریکا است تا از آن منافع خودش را تامین کند، تصریح کرد: حق صلح در جهان، مانند لبنان، سوریه، عراق  و حتی اوکراین به شکلی به هم ریخته است که تا سال‌ها بازسازی نخواهد شد؛ کنوانسیون منع همه اشکال تبعیض نژادی گزارشی درباره آمریکا داده که در یک جمله خلاصه می‌شود؛ آن جمله این است: آمریکای بدون رتوش مصداق بارز تبعیض نژادی در دنیا است.

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری در ادامه اظهار کرد: آمریکا که به‌طور کامل از رژیم صهیونیستی  حمایت می‌کند، یکی از طرف‌های اصلی جنایت در غزه است و به نظر من آفریقای جنوبی باید در وهله اول از آمریکا شکایت می‌کرد؛ آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و ادعا می‌کند که این رژیم از خود دفاع مشروع می‌کند؛ این در حالی است که این رژیم اصل تفکیک را رعایت نمی‌کند؛ براساس قانون، رژیم صهیونیستی حق هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی را ندارد اما می‌بینیم که این مراکز، بدون اینکه رژیم صهیونیستی مدرکی ارائه کند که نشان دهد نظامیان در این مراکز فعالیت می‌کند، همواره بمباران می‌شوند.

به گفته جلالیان، زنان و کودکان قربانی خاموش جنگ آمریکایی‌ها در غزه هستند و غزه نمایشگاهی از انواع نقض حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: غزه نمایشگاه لیبرال دموکراسی غربی است؛ بیش از ۸۰ درصد شهدای غزه زنان و کودکان هستند.

افشای حقوق بشر آمریکایی ارتباط مستقیم با معرفی حقوق بشر اسلامی دارد

 

هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

محسن پاک‌آیین، عضو شواری عالی سازمان جوانان حقوق بشر و سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان، دیگر سخنران این کنفرانس، گفت: به هر میزان که جنایت‌های ضدبشری و ناقض حقوق بشر آمریکا و حامیانش افشا شود، افول آمریکا تسریع می‌شود.

به گفته وی، افشای حقوق بشر آمریکایی ارتباط مستقیم با معرفی حقوق بشر اسلامی دارد.

پاک‌آیین همچنین، اظهار کرد: غرب با ادعای حقوق بشر در حال از بین بردن خود بشر است؛ این‌ها برگرفته از تفکر لیبرالیسم غربی است و این موضوع باید افشا شود.

عضو شواری عالی سازمان جوانان حقوق بشر با اشاره به اقدام‌های مخرب آمریکا با بهانه مبارزه با تروریسم، گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد، اما وضعیت افغانستانی‌ها وخیم‌تر شد و آمریکا بلا‌های بسیاری بر سر مردم این کشور آوردند؛ غربی‌ها به لیبی گفتند که برای لغو شدن تحریم‌ها باید خلع سلاح شود و پس از خلع سلاح، کشور‌های غربی به این کشور حمله کردند؛ در نمونه‌ای دیگر، داعش از سوی آمریکا تشکیل و حمایت شد؛ این‌ها همه نمونه‌های حقوق بشر آمریکایی هستند.

وی همچنین با ارائه اقدام جهت منع رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک پاریس، گفت: ایران می‌تواند در این موضوع سردمدار شود.

روایت حمید نوری از دوران حبس در سوئد

 

هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

حمید نوری، شهروند ایرانی آزاد شده از زندان سوئد، دیگر سخنران هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که به تشریح موضوع زندانی شدن خود پرداخته و گفت: در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان شهروند عادی و به‌طور قانونی وارد سوئد شدم، اما به طرز زشت و زننده‌ای من را دستگیر و به زندان و سلول انفرادی انتقال دادند؛ از روز نخست در سلول انفرادی قرار داشتم.

وی در ادامه با تاکید بر این ادعا که در کشورهای غربی مانند سوئد دموکراسی و حقوق بشر وجود دارد، دروغی بیش نیست، تصریح کرد: حقوق بشر ادعای زشتی است که کشورهای غربی مطرح می‌کنند؛ نمونه‌ای از حقوق بشر غربی این است که وکلای من از سوی دادستانی سوئد تعیین می‌شدند.

نوری همچنین اظهار کرد: سوئد مدعی حقوق بشر پس از ۲۵ ماه اجازه دیدار من با خانواده‌ام را داد؛ ادعای حقوق بشر این کشور بسیار زیاد است؛ من پس از ۷ ماه به‌صورت تلفنی توانستم با خانواده‌ام صحبت کنم، اما در این مکالمه حق بازگو کردن وضعیتم در زندان و روند پرونده خود را نداشتم، زیرا از سوی ماموران سوئدی تهدید شده بودم که درباره این موضوع‌ها صحبت نکنم؛ زحمت‌ها و پیگیری‌های شهید آیت‌الله رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان باعث آزادی و بازگشت من به ایران شد.

نگاه به زنان در غرب، نگاهی ابزاری است

هشتمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

آیت‌الله محسن اراکی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه این کنفرانس به سخنرانی پرداخت و گفت: از نمونه‌های حقوق بشر غربی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حکومت در کشورهای غربی به جای مردم، در دست سرمایه‌داران بوده و همه چیز براساس منافع آن‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، وقتی در این کشورها صحبت از حقوق می‌شود، منظور حقوق سرمایه‌داران است، نه حقوق بشر.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای روشن شدن حقوق بشر غربی، به موضوع زنان در غرب اشاره کرد و گفت: نگاه به زنان در غرب، نگاهی ابزاری است؛ زنان در نظام غربی تنها هدف بهره‌کشی، به‌و‌یژه بهره‌کشی جنسی هستند؛ برای همین است که حجاب در برخی کشورهای غربی مانند فرانسه ممنوع است، زیرا حجاب از بهره‌کشی از زنان محجبه جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *