رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس: دخالت دولتی‌ها در امر انتخابات تخلف است

9:42 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۲۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس: دخالت دولتی‌ها در امر انتخابات تخلف است
محمدصالح جوکار گفت: براساس قانون انتخابات، هرگونه دخالت سازمان و مسئولان دولتی در فرایند انتخابات یا ارائه امکانات و خدمات به نامزد‌ها توسط استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس دوازدهم با اشاره بر لزوم عدم حمایت استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هرگونه دخالت در موضوع انتخابات ریاست جمهوری ممنوع است و نباید از امکانات دولتی در این زمینه استفاده شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس دوازدهم ادامه داد: اگر مستنداتی در این رابطه باشد، طبق قانون، قوه قضائیه باید به مستندات رسیدگی کند، همچنین کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس نیز می‌تواند به این موارد ورود کرده و رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: بنابراین نباید مسئولان دولتی دخالتی در امر انتخابات داشته باشند بلکه تنها وزارت کشور مسئولیت برگزاری انتخابات داشته و هرگونه دخالت سازمان و مسئولان دولتی در فرایند انتخابات یا ارائه امکانات و خدمات به نامزد‌ها توسط استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تخلف محسوب می‌شود.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *