آغاز به‌‌کار نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک

8:59 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
آغاز به‌‌کار نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۱۴۰۳ امسال با حضور بیش از ۹۰ شرکت خارجی با شعار همه باهم برای اقتصاد دیجیتال از تاریخ ۹ تیر کار خود را آغاز کرد.

خبرگزاری میزان - بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۱۴۰۳) در تاریخ ۹ تیر با شعار « همه باهم برای اقتصاد دیجیتال» با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد و تا تاریخ ۱۲ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه الکامپ امسال درحالی آغاز شد که اغلب افراد در انتظار اعلام نتایج ریاست‌جمهوری بودند، اما با کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم، این نمایشگاه هم‌زمان با تبلیغات ۲ نامزد برتر دور اول ، فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

گشت‌وگذار در غرفه‌های نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ نشان می‌دهد گرمای هوای تابستان تا حدودی مانع حضور پر شور مردم در این نمایشگاه شده و درحالی که به ساعات خنک روز می‌رسیم رفته‌رفته به تعداد بازدیدکنندگان افزوده می‌شود.

حضور ۹۰ شرکت خارجی در نمایشگاه

در راهرو‌ها و غرفه‌های نمایشگاه تعداد خارجی‌ها کم نیست و در بیشتر نقاط به آن‌ها بر میخوریم؛ نمایشگاه الکامپ امسال میزبان بیش از ۹۰ شرکت خارجی از ۱۰ کشور شامل روسیه، لبنان، چین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، ارمنستان و هند است و در برخی از سالن‌ها، این شرکت‌های خارجی به واسطه بازاریابی بنگاه به بنگاه، فرصتی در مسیر توسعه صادرات و تعاملات بین‌المللی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده‌اند.

از الکامپ ۱۴۰۳ چه خبر؟

معرفی محصولات ۱۹ شرکت دانش بنیان 

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه الکامپ امسال نیز که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۱۹ شرکت دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک می‌پردازند.

از الکامپ ۱۴۰۳ چه خبر؟

کاظمی، مدیر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در زمینه تولید پرینتر‌های سه‌بعدی فعال است، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد که این شرکت با رویکرد توسعه فناوری‌های جدید ساخت آغاز به کار کرده است.

این تولیدکننده که در یکی از غرفه‌های سالن خلیج‌فارس نمایشگاه الکامپ فعال است، می‌گوید که خیلی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت خود می‌توانند از پرینتر‌های سه‌بعدی استفاده کنند و برای آن‌ها به‌صرفه است.

کاظمی با اشاره به اینکه پرینتر سه‌بعدی یکی از محور‌های صنعتی انقلاب چهارم به شمار می‌رود، گفت که در کشور ما عده زیادی با این نوع پرینتر آشنایی ندارند و لازم است بیشتر به آن پرداخته شود و با ارائه تسهیلات در جهت توسعه آن گام برداشته شود.

به گفته این تولیدکننده درحال حاضر دستگاه‌های چینی به کشور وارد شده است که قیمت ارزانی دارد، ولی تولیداتشان نسبت به محصولاتی که با پرینتر سه‌بعدی ایرانی ساخته می‌شود از کیفیت پایینی برخوردار است، از این‌رو بازار در دست محصولات چینی است و در صورتی که با ارائه تسهیلات به شرکت‌ها تولید داخل کمک نشود از دور خارج می‌شوند.

کاظمی تاکید کرد که پرنتر‌های سه‌بعدی ایرانی گارانتی دارد و در صورتی که مشکلی ایجاد شود شرکت پشتیبانی می‌کند، اما نمونه خارجی بدون گارانتی خدمات ارائه می‌دهد و مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کند.

از الکامپ ۱۴۰۳ چه خبر؟

رضایی، یک فعال حوزه رمزارز، در گفت‌وگو با میزان، درباره تجربه حضورش در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ گفت که از میزان محصولات نوآورانه عرضه‌شده در نمایشگاه، تحت تأثیر قرار گرفته است. 

او می‌گوید این رویداد فرصتی برای شبکه‌سازی و یافتن همکاران و مشتریان جدید است وکارگاه‌های آموزشی بسیار مفیدی در این نمایشگاه برگزار می‌شود که به ارائه اطلاعات مهمی درباره روند فناوری و کسب‌و کار‌های مرتبط در ایران می‌پردازد.

از الکامپ ۱۴۰۳ چه خبر؟

فخارنیا، کارشناس فروش یکی از شرکت‌های اجرای پروژه‌های شبکه که در زمینه ارائه تجهیزات شبکه فعال است، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد که در پی تحریم‌های ظالمانه، این شرکت از ۴ سال اخیر تولید کابل‌های شبکه را در سراسر کشور آغاز کرده و برنامه بعدی شرکت، تولید انواع فیبر نوری و تجهیزات جانبی است.

این کارشناس فروش با اشاره به مشکلات سرراه تولید شرکت، گفت: هزینه‌هایی که به‌واسطه نوسانات نرخ ارز به شرکت تحمیل می‌شود مشکلاتی را برای ما در تهیه مواد اولیه ایجاد کرده که از مسئولان تقاضا داریم در این زمینه تسهیلاتی برای شرکت‌های تولیدکننده درنظر بگیرند.

فخارنیا با اشاره به اینکه تولیدات شرکت، یک‌سوم نمونه خارجی قیمت دارد، تصریح کرد که تولیدات ما از لحاظ کیفیت با نمونه خارجی در رقابت است و با نمونه خارجی فرق چندانی ندارد.

این کارشناس فروش می‌گوید که شرکت آنها برای حدود ۵۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و توسعه کارخانه با ورود دستگاه‌های جدید و سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به حضور خوب شرکت‌ها در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ گفت که نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد بازدیدکننده ضعیف‌تر است و گرمای هوا و فصل قرارگیری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ در این مورد اثرگذار بوده است.

از الکامپ ۱۴۰۳ چه خبر؟

بررسی نظرات بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که این رویداد برای بازدیدکنندگان و متخصصان حوزه فناوری و اطلاعات فرصت‌مفیدی فراهم کرده است تا با ارائه تولیدات و خدمات خود به مشتریان بتوانند در جهت ارتقای کسب‌وکار خود گام بردارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *