ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان نکا افتتاح شد

19:57 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۴۸۸
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان نکا افتتاح شد
همزمان با سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و روز قوه قضاییه، با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران، ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان نکا افتتاح و به بهره برداری رسید.

خبرگزاری میزان - عباس پوریانی؛ رئیس کل دادگستری استان مازندران در مراسم افتتاح اداره پزشکی قانونی نکا، خدمات رسانی به مردم را تکلیف و وظیفه دانست و افزود: این ساختمان اداری به برکت سفر رئیس وقت قوه قضاییه (آیت الله شهید رئیسی) طی مدت ۹ ماه به شکل جهادی احداث شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه درصد قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود، افزود: طی سال گذشته ۱۱۷ هزار نظریه کارشناسی توسط اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ارائه شد.

پوریانی، فعالیت در اداره پزشکی قانونی را حساس، مهم، ظریف و از لحاظ عاطفی بسیار سخت عنوان کرد و افزود: اقدامات تشخیصی اداره پزشکی قانونی برای احقاق حقوق مردم بسیار موثر و ارزشمند است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز در این مراسم گفت: پزشکی قانونی یکی از ادارات تابعه قوه قضاییه است که نقش موثری در تحقق اهداف عالی دستگاه قضایی دارد. سازمان پزشکی قانونی خود را مقید به استفاده از علوم روز، تجهیزات و آزمایشات می‌داند و در کنار آن استفاده از نیروی کارشناس را هم مد نظر قرار داده است. 

 علی عباسی، یکی از موضوعات مهم سند تحول قضایی را چرخش‌های تحول آفرین و بررسی نیاز‌های مردم در حوزه‌های قضایی برشمرد و افزود: در سند تحول قضایی بهره برداری از تکنولوژی نوین، استفاده از اساتید دانشگاه، هوشمندسازی، تکریم ارباب رجوع و توجه به آموزش و پژوهش مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نکا یکی از شهر‌های فاقد ساختمان اداره پزشکی قانونی بوده و این اداره تاکنون در ساختمان استیجاری فعالیت داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ اداره پزشکی قانونی در سطح استان در کنار ساختمان مجتمع تشخیصی آزمایشگاهی در ساری و اداره کمیسیون‌ها به مردم خدمات رسانی می‌کنند و ان شاء الله در آینده بسیار نزدیک برای افتتاح ساختمان اداری پزشکی قانونی جویبار به عنوان تنها ساختمان باقیمانده استیجاری در استان نیز در راستای مصوبات اقدام خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ۳۹ هزار مترمربع به عرصه و ۷۴۰۰ مترمربع به اعیان ساختمان‌های اداری پزشکی قانونی استان افزوده شده است، اظهار کرد: در راستای مصوبات سفر رئیس وقت قوه قضاییه (آیت الله شهید رئیسی) در سال ۱۳۹۹ ساخت پروژه نکا در دستور کار قرار گرفت. زمین از سوی اداره مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۹۹ تحویل گرفته شده و مقدمات کار فراهم شد.

وی ادامه داد: در راستای قانون مولدسازی، با فروش یک ساختمان قدیمی اداره پزشکی قانونی در بابل، عایدی ناشی از آن به پزشکی قانون بازگشت و از قبال آن، این ساختمان به مساحت ۲۶۰ متر مربع در یک طبقه، در زمینی به مساحت ۵۶۰ مترمربع احداث شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تاکید کرد: با توجه به احداث ساختمان در طبقه همکف، دسترسی مصدومان به خدمات اداره پزشکی قانونی جهت معاینه توسط پزشک، تسهیل خواهد شد.

عباسی، اعتبار صرف شده برای این پروژه را بالغ بر چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ساختمان اداره پزشکی قانونی نکا به همت بسیج سازندگی و با پیگیری و حمایت دادستان عمومی و انقلاب نکا احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه، نمونه بارز یک نهضت خدمات رسانی است چراکه از زمان تحویل زمین تا ساخت، کمتر از یک سال طول کشیده و طی ۹ ماه تکمیل و افتتاح شده است.

گفتنی است رئیس و دادستان حوزه قضایی نکا، فرماندار شهرستان و مسئولین نظامی و انتظامی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *