گفت‌وگو|

نماینده مجلس: قانون، تعامل بین نمایندگان و قوه قضاییه را به بهترین شکل هدایت می‌کند

8:10 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۲۶۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس: قانون، تعامل بین نمایندگان و قوه قضاییه را به بهترین شکل هدایت می‌کند
نماینده مجلس با اشاره به اعلام آمادگی نمایندگان مجلس برای استمرار رویکرد تعاملی با قوه قضاییه گفت: بستر و مبنای این تعامل باید قانون باشد و قانون‌گذاری می‌تواند این تعاملات را به بهترین شکل هدایت کند.

عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تقدیر بیش‌از ۲۸۰ نماینده مجلس از اقدامات قوه قضاییه اظهار کرد: قطعا تعامل به بهترین شکل ممکن بین قوای سه گانه وجود دارد و بستر این تعامل می‌تواند قانون باشد که وظایف هر یک از قوای سه گانه به صراحت تعریف شده است.

نماینده مجلس دوازدهم بیان داشت: در برخی موارد شاهد هستیم برخی قوا به دلیل اینکه در چارجوب قانونی خود عمل نمی‌کنند تداخلی در بین دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی نمایندگان مجلس برای استمرار رویکرد تعاملی با قوه قضاییه گفت: بستر و مبنای این تعامل باید قانون باشد و قانون‌گذاری می‌تواند این تعاملات را به بهترین شکل در مسیر خاص خود هدایت کند.

ایری ادامه داد: وقتی در قالب قانون اساسی سه قوه تعریف شده است، هر یک باید به وظایف خود عمل کنند اما وقتی برخی قوا به جای توجه به وظایف خود در امور دیگران دخالت می‌کنند این تعامل به خوبی برقرار نمی‌شود انتظار این است که در کار هم دخالت نکنند.

نماینده مجلس تاکید کرد: تعامل مناسب بین قوای سه گانه که بخواهد برای مردم منفعت داشته باشد باید بر مبنای قانون شکل بگیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *