بحث تبادل در پرونده حمید نوری مطرح نبوده است

12:11 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحث تبادل در پرونده حمید نوری مطرح نبوده است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: کسانی که در مقابل حمید نوری آزاد شدند، کسانی هستند که دستگاه قضایی بدون مشکل بودن انتقال آن‌ها به کشورشان را تایید کرد.

خبرگزاری میزان - اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه چهارشنبه، ۶ تیر در نشست خبری در مورد پرونده حمید نوری با بیان اینکه شاهد تحقق اراده حاکمیت و سیستم قضایی جمهوری اسلامی در بازگرداندن حمید نوری بودیم، گفت: اعتقاد داریم حمید نوری بدون ارتکاب جرمی و صرفا با گزارش‌های گروه منافقین بازداشت شده بود که با همکاری قوه قضاییه و وزارت امور خارجه به ایران بازگشت.

جهانگیر، اضافه کرد: در پرونده‌های ساختگی علیه افرادی مانند اسدالله اسدی، نشان دادیم که نسبت به حقوق اتباع ایران در سراسر جهان حساس هستیم و اجازه هیچ‌گونه پرونده‌سازی علیه ایرانیان را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به مبادله زندانیان، گفت: افرادی که در مبادله با حمید نوری آزاد شدند، مجرمانی بودند که برابر قوانین جمهوری اسلامی محکوم و با احراز مجرمیت در زندان به سر می‌بردند که بعد از فراهم شدن شرایط انتقال زندانیان، به کشور خود بازگشتند. 

سخنگوی قوه قضاییه در بخشی دیگر گفت: در موضوع آزادی حمید نوری بحث تبادل زندانیان مطرح نبوده است؛ کسانی که در مقابل حمید نوری، شهروند ایرانی بی‌گناه آزاد شدند، کسانی هستند که دستگاه قضایی بدون مشکل بودن انتقال آن‌ها به کشورشان را تایید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *