مرگ یک زندانی در زندان شیکاگو آمریکا

8:57 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک زندانی در زندان شیکاگو آمریکا
وضعیت زندان‌های آمریکا همواره به دلیل بی‌توجهی مقام‌ها به شرایط این مراکز به عنوان یکی از علل مرگ‌ومیر بالای زندانیان معرفی می‌شود.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های آمریکایی از مرگ یک زندانی در زندان استیت‌ویل شهر شیکاگو خبر می‌دهند.

به گفته اداره زندان‌های ایالت ایلینوی، مایکل برادوی ۵۱ ساله روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن، (۳۰ خرداد) در زندان استیت‌ویل درگذشت.

خانواده برادوی، می‌گویند که مقام‌های زندان می‌توانستند از مرگ مایکل جلوگیری کنند.

پیش از این یک جنبشی برای تعطیل کردن پیش از موغد این زندان فعالیت خود را آغاز کرده بود. حانواده برادوی به فعالانی پیوستند که خواستار تعطیلی این زندان شده‌اند.

آن‌ها می‎گویند که این کار (تعطیلی زندان) باعث نجات جان زندانیان می‌شود.

به گفته خانواده برادوی، مایکل بر اثر آسم جان خود را از دست داد که به دلیل شرایط زندان بدتر شده بود. آن‌ها گفتند که عواملی مانند گرمای بیش از حد در زندان به وخیم‌تر شدن حال او، و در نهایت مرگش منجر شد. 

جیمی سوتو، شخصی که در این زندان محبوس بود و در ادامه تبرئه شده بود، گفت که شرایط وخیم این زندان را تجربه کرده است.

سوتو، گفت: من ۴۲ سال زندانی بودم. بخش زیادی از زمان حبس خود را در استیت‌ویل سپری کردم؛ بنابراین این شرایط یک شبه اتفاق نیفتاده و این شرایط برای چندین دهه ادامه داشته است.

شرایط این زندان به حدی وخیم است که فرماندار ایلینوی در ماه مارس (اسفند/فروردین) طرحی چند میلیون دلاری برای تخریب و بازسازی زندان‌های استیت‌ویل و لوگان در ۳ تا ۵ سال آینده اعلام کرد.

پس از چندین جلسه استماع عمومی، که طی آن کارمندان و ذینفعان محلی شهادت دادند، اداره زندان‌های ایلینوی گفت که استیت‌ویل پیش از ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۳ شهریور) تعطیل نخواهد شد. این در حالی است که گزارش‌های متعددی درباره وضعیت وخیم این زندان منتشر شده است.

براساس گزارشی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده بود، بخش‌هایی از زندان استیت‌ویل به هیچ وجه برای زندانی کردن افراد در قرن ۲۱ مناسب نیست.

همچنین نگرانی‌هایی در مورد تامین آب این زندان نیز مطرح شده است. کارشناسان می‌گویند که این موضوع مرگ و زندگی است.

ای‌بی‌سی شیکاگو در ماه فروردین در گزارشی نوشته بود که شرایط زندان استیت‌ویل در ایالت ایلینوی از سوی انجمن جان هوارد (JHA)، یک سازمان ناظر بر زندان‌های ایلینوی، به عنوان زندانی فرسوده، ناامن و غیرانسانی توصیف شده است.

دفتر بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا چند ماه قبل گزارشی را منتشر کرد که در آن نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی قابل توجه ناشی از وخامت شرایط داخل زندان‌ها و سرمایه‌گذاری نکردن کنگره در انجام تعمیرات اساسی را تشریح کرد.

این گزارش که نوع واکنش اضطراری به مرگ زندانیان را مورد انتقاد قرار داد، تردید‌هایی را در مورد توانایی در ارزیابی صحیح سلامت زندانیان مطرح کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *