گزارش|

شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست

1:30 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۱۲۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست
پس از پایان بیست و سومین دوره از لیگ برتر و قهرمانی سر‌خ‌پوشان حال این تیم وارد یک بحران جدی شده.

خبرگزاری میزان - ثبات واژه‌ای آشنا برای تیم‌های بزرگ است. همواره تیم‌هایی که برای حفظ بازیکنان قدیمی تلاش کرده‌اند موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌اند چرا که بازیکنان قدیمی همان رهبران تیم هستند که در حساس‌ترین شرایط تیم را نجات می‌دهند.

تیم فوتبال پرسپولیس تقریباً طی ۱۰ سال گذشته ۷ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده است و نه تنها به لطف مربیان و کادرفنی کارکشته بلکه به دلیل وجود برخی چهره‌های تأثیرگذار توانستند حتی ۲ بار نایب قهرمان آسیا شوند. حفظ بازیکن و ثبات در باشگاه پرسپولیس از نکات مثبت‌های آن‌ها بود که در فوتبال ایران زبان‌زد شده بود.

شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست

حفظ شاکله و استخوان‌بندی تیم یکی از موضوعاتی است که تیم استقلال سالیان طولانی به دنبال آن است و همواره از این جانب لطمه خورده است؛ در حالی که پرسپولیس از این شرایط برخوردار بود و طی این مدت افتخارات زیادی را به همین سبب کسب کرد و حتی وقتی یحیی گل‌محمدی از نیم فصل تصمیم به جدایی گرفت، تقریباً تجربه و هماهنگی بازیکنان، این تیم را در رقابت با استقلال برای کسب عنوان قهرمانی کمک کرد. حضور بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه و وحید امیری به عنوان کاپیتان و رهبر رختکن در سال‌های اخیر فضایی در تیم پرسپولیس ایجاد کرد که این تیم در زمین فوتبال به شدت سخت‌کوش و در خارج از میدان فوق‌العاده ساکت و صبور بود.

شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست

بازیکنان باتجربه تیم پرسپولیس هر سال جو آرامی را در اردوگاه سرخ‌پوشان به وجود می‌آوردند و حتی وقتی بازیکن جدید به جمع آن‌ها اضافه می‌شد او را به خوبی از لحاظ روحی و روانی آماده می‌کردند و جو منحصر به فرد قرمز پوشان باعث می‌شد تا بازیکنان یکدل و هماهنگ پیش بروند. هر سال سرخ پوشان تلاش زیادی را برای کسب جام انجام دادند، اما چیزی که آن‌ها را در فصل گذشته موفق ساخت همدلی بازیکنان و هماهنگی آن‌ها با یکدیگر بود. قهرمانی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر سوا از مباحث فنی طی رعایت چنین مباحثی به وجود آمد. 

شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست

حال بعد از گذشت این همه سال به نظر می‌رسد که پرسپولیس نیز به سمت فروپاشی پیش می‌رود تا حدی که به نظر می‌رسد بسیاری از بازیکنان باتحربه و موثر از این تیم جدا خواهند شد. فروپاشی استخوان‌بندی باشگاه می‌تواند صدمات زیادی در آینده به سرخ‌پوشان بزند. جدایی احتمالی ستاره‌هایی مثل مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند می‌تواند توان این تیم را از نظر فنی کم کند. البته که اگر مدیران باشگاه پرسپولیس با تدبیر و وسواس در فضای نقل و انتقالات حاضر شوند شاید حتی جدایی ستاره‌هایی مثل ترابی و بیرانوند علاج داشته باشد، اما در فضای خاص نقل و انتقالاتی فوتبال ایران، بستن و مدیریت یک تیم پرستاره و داشتن تیمی که برای قهرمانی و موفقیت در همان ریل قبلی قرار بگیرد کاری بسیار دشوار خواهد بود.

شمارش معکوس برای فروپاشی یک عادت؛ ثبات سرخ‌پوشان دیگر زبان‌زد نیست

با این اوصاف کاری که مدیران باشگاه پرسپولیس باید آن را رعایت کنند این است که استخوان‌بندی و شاکله تیم را حفظ کنند. با این وجود اگر نتوانند بازیکنان با تجربه تیم را حفظ کنند، احتمال اینکه پرسپولیس به دوران عدم افتخارآفرینی دچار شود،‌ وجود دارد. حال باید دید تدابیر مدیریت این باشگاه در جهت حفظ شاکله و یا جذب بازیکنان موثر چه خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *