گفت‌وگو|

سیدعباسی: مربی خارجی در استقلال نتیجه نمی‌گیرد/ نکونام حفظ شود تا باشگاه دچار بحران نشود

1:30 - 05 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۹۳۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سیدعباسی: مربی خارجی در استقلال نتیجه نمی‌گیرد/ نکونام حفظ شود تا باشگاه دچار بحران نشود
پیشکسوت فوتبال و بازیکن اسبق استقلال گفت: بهتر است به جواد نکونام که یکی از سرمایه‌های باشگاه استقلال است فرصت بدهند زیرا شرایط کنونی برای جذب مربی خارجی اصلاً مناسب نیست.

سیدداوود سیدعباسی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه اگر جواد نکونام ماندنی باشد باید امور نقل و انتقالاتی باشگاه را به صورت تام‌الاختیار به او بسپرند، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید جواد نکونام پیرامون بازیکنان پیشنهادی خود، نظرات فنی مربوطه را به باشگاه استقلال ارائه دهد.

وی افزود: معتقدم حضور نکونام می‌تواند موثر باشد و نباید به دنبال جذب مربی خارجی برویم و باید به صورت منطقی به اتفاقات فصل گذشته نگاه کنیم. جواد نکونام شخصیت باهوش و زرنگی است و با توجه به تجاربی که در سال گذشته کسب کرده می‌تواند به نقاط ضعف تیم، قوت ببخشد.

صبر تماشاگران برای آزمون و خطا تمام شده است

بازیکن اسبق باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان با تاکید بر اینکه من اصلاً با گزینه خارجی برای سرمربی‌گری باشگاه استقلال موافق نیستم زیرا اکثر آ‌ن‌هایی که قابل جذب‌ هستند «درجه دو» هستند، گفت: اگر مربی خارجی خوب هم بیاید با شرایط و جو فوتبال ایران و باشگاه استقلال آشنایی ندارد و تا زمانی که بخواهد با روند و پروسه فعلی فوتبال ایران آشنا شود حداقل یک نیم فصل زمان می‌برد و باشگاه دچار لطمات جبران ناپذیری می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر سرمربی خارجی سطح بالا به باشگاه بیاید اتفاق خوبی است، اما باید پای آوردنش هم بایستند و از او حمایت کنند که نمی‌کنند! باشگاه استقلال نتیجه گراست و تماشاگران پس از مدت‌ها به دنبال دیدن نتایج خوب از باشگاه محبوبشان هستند؛ مطمئن باشید صبر تماشاگران برای آزمون و خطا تمام شده است.

باید از تجارب گذشته در جذب مربیان خارجی‌ درس بگیریم

سیدعباسی در ادامه عنوان کرد: هر مربی خارجی که طی سال‌های اخیر وارد باشگاه استقلال شده است به سال دوم یا حتی نیم فصل دوم نمی‌رسید و باید از تجارب گذشته در حوزه جذب مربیان خارجی‌مان درس بگیریم، همانطور که در زمان استراماچونی و ساپینتو شاهد این روند بودیم.

این پیشکسوت فوتبال مطرح کرد: عملکرد نکونام در سال گذشته بد نبوده و تعداد مساوی‌هایی که تیم وی کسب کرده زیاد بود. همین موضوع منجر به از دست دادن امتیاز و در نتیجه قهرمانی توسط استقلال شد، اما من اعتقاد دارم در صورتی که به نکونام میدان داده شود، این سرمربی می‌تواند عملکرد خیلی بهتر و نوین‌تری از خود به نمایش بگذارد و باشگاه استقلال در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واقعیت را بخواهیم در نظر بگیریم و همچنین خارج از احساسات و بامنطق صحبت کنیم، اعتماد به سرمربی فعلی می‌تواند اتفاقات بسیار مثبتی برای سال آینده رقم بزند و به نظر من بهتر است جواد نکونام را حفظ کنند تا باشگاه دچار بحران نشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *