چگونه عدم سوءپیشینه بگیریم؟

9:52 - 06 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۷۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
چگونه عدم سوءپیشینه بگیریم؟
متقاضیان دریافت گواهی عدم سوءپیشنیه می‌توانند از طریق سامانه گواهی عدم سوءپیشینه به راحتی این گواهی را دریافت کنند.

خبرگزاری میزان – گواهی عدم سوء پیشینه یکی از گواهی‌های پرکاربردی است که افراد در طول زندگی خود در موارد متعددی مانند تکمیل مراحل گزینش و استخدام در دستگاه‌های دولتی و اجرایی به آن نیاز پیدا می‌کنند.

مراحل دریافت گواهی عدم سوءپیشینه

متقاضی دریافت گواهی عدم سوءپیشینه، برای دریافت این گواهی ابتدا باید به سامانه گواهی عدم سوء پیشینه، در سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نام عدل‌ایران و به نشانی الکترونیک https://adliran.ir/ که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته می‌شود، مراجعه کنند و پس از ورود به بخش گواهی عدم سوءپیشینه مراحل دریافت گواهی سوء پیشینه را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهد.

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه بگیریم؟

۱- ورود به سامانه گواهی عدم سوءپیشینه

برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه به صورت غیرحضوری لازم است اشخاص ابتدا در سامانه ثنا ثبت‌نام و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کرده باشند.

فرد متقاضی پس از انجام مراحل ثبت‌نام در سامانه ثنا، بعد از انتخاب گزینه سامانه گواهی عدم سوءپیشینه همانند تصویر ذیل به بخش سامانه احراز هویت ثنا هدایت می‌شود.

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه بگیریم؟

در این مرحله متقاضی بعد از ورود کد ملی و رمز شخصی و در مرحله بعد با دریافت پیامک رمز موقت به صفحه شخصی خود در سامانه ثنا وارد می‌شود.

۲-ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

افراد بعد از ورود به سامانه ثنا برای ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه پس از انتخاب واحد قضایی بررسی کننده درخواست گواهی عدم سوءپیشینه، و تکمیل اطلاعات از جمله، مرجع ارائه گواهی (به درخواست سازمان /اداره/ شرکت و یا به درخواست شخصی) و ارائه توضیحات و پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، کد رهگیری برای پیگیری درخواست خود را دریافت می‌کنند.

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه بگیریم؟

۳-پیگیری و دریافت گواهی عدم سوءپیشینه

مرجع صادرکننده گواهی عدم سوءپیشینه ظرف مدت کوتاهی گواهی عدم سوء پیشینه را براساس شماره ملی، کد رهگیری و نام و نام خانوادگی فرد متقاضی صادر و بر روی سامانه ثنای فرد متقاضی بارگذاری می‌کنند.

در نهایت درخواست‌دهنده با ورود به صفحه شخصی ثنای خود می‌تواند آخرین وضعیت صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را پیگیری کرده و در صورت صدور گواهی با کلیک بر روی ابلاغیه جدید و با استفاده از گزینه دریافت و چاپ، گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت کند.

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه بگیریم؟

به این ترتیب فرد متقاضی به راحتی و ظرف مدت کوتاهی می‌تواند با استفاده از سامانه ثنا، گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت کند.

دریافت این گواهی در حالی به صورت غیرحضوری و ظرف مدت کوتاهی انجام می‌شود که تا پیش از این، دریافت این گواهی تنها با مراجعه حضوری به مراکز پلیس + ۱۰ امکان پذیر بود. اما پس از ایجاد سامانه گواهی عدم سوء پیشینه در سایت درگاه خدمات الکترونیک قوه قضاییه امکان دریافت گواهی به صورت غیرحضوری و کمتر از ۲۴ ساعت فراهم شد.

در حال حاضر مدت زمان صدور الکترونیکی گواهی عدم سوءپیشینه به‌طور میانگین کمتر از یک روز کاری است. در سال ۱۴۰۲ حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه صادر شده است که ۵۰ درصد آن‌ها به‌صورت خودکاربری بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *