دستگاه ژنتیک آنالایز در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد

16:01 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستگاه ژنتیک آنالایز در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد
در مراسمی با حضور رئیس کل و جمعی از مسئولان قضایی استان آذربایجان شرقی، دستگاه ژنتیک آنالایزر آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان راه‌اندازی شد.

خبرگزاری میزان- دستگاه ژنتیک آنالایزر ۳۵۰۰ با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و به مناسبت هفته قوه قضاییه در آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان راه‌اندازی شد.

این دستگاه با قابلیت خوانش ۶ رنگ و مجهز به آخرین نسخه نرم‌افزار‌های تعیین هویت و قابلیت استفاده از کیت‌های به روز دارای مزیت‌های افزایش سرعت، دقت و کیفیت نسبت به نوع مشابه قبلی است.

این دستگاه ۸ کاناله مطابق با تکنولوژی روز دنیا در زمینه ژنتیک قانونی در راستای تکریم ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی به مجموعه آزمایشگاه پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی اضافه شد.

موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه بهره برداری از این دستگاه اظهار کرد: با راه‌اندازی این دستگاه که بر اساس آخرین فناوری روز دنیا است، آزمایشگاه پزشکی قانونی استان قادر به پاسخگویی پرونده‌های ارجاعی بخش ژنتیک در کمترین زمان ممکن خواهد بود و موجب کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف سند تحوّل قضایی، ارائه خدمت بی‌منّت و دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است و با توجه به کثرت مراجعان به پزشکی قانونی استان، بهره‌برداری از این دستگاه ژنتیک آنالایزر لازم و ضروری بود.

گفتنی است دستگاه ژنتیک آنالایزر یک دستگاه بسیار پیشرفته است که با توالی‌یابی DNA، هویت نمونه‌های مورد آزمایش را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *