آئین گرامیداشت «روز المپیک» برگزار شد

14:30 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۴۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
آئین گرامیداشت «روز المپیک» برگزار شد
مراسم روز المپیک با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و جمعی از اعضای هیئت اجرایی کمیته و خانواده‌ها به همراه کودکانشان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این مراسم با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، بهداد سلیمی المپین و عضو هیئت اجرایی، مهدی گودرزی عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و جمعی از مدیران و مسئولان ورزشی و کودکان به همراه خانواده‌هایشان در محوطه زمین چمن آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

آئین گرامیداشت «روز المپیک» برگزار شد


مراسم فوق پس از قرائت کلام الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان و با قرائت پیام توماس باخ از سوی دبیرکل کمیته ملی المپیک به طور رسمی آغاز و سیدمناف هاشمی ضمن تبریک روز المپیک برای کودکان حاضر در مراسم روز شاد و خاطره انگیزی را آرزو کرد. در ادامه کودکان اقدام به حمل نمادین مشعل المپیک وپرچم بزرگ IOC نمودند. اجرای برنامه‌های نرمشی، پیاده‌روی، نقاشی و اهتزاز پرچم کمیته بین‌المللی و آزادسازی صد‌ها بادکنک و برنامه‌های شاد از دیگر برنامه‌ها بود.

آئین گرامیداشت «روز المپیک» برگزار شد

 

متن پیام توماس باخ برای روز المپیک سال ۲۰۲۴ میلادی

دوستان المپیکی
ما در روز المپیک؛ خلق جنبش المپیک را توسط موسسمان، پیر دو کوربتن، گرامی می‌داریم. روز المپیک امسال با قرارگرفتن پیش از المپیک پاریس ۲۰۲۴، ویژه است. با هیجانی فزاینده، ورزشکاران، هواداران، کل جامعه المپیک در سراسر دنیا-تمامی ما-چشم انتظار عصر جدیدی از بازی‌های المپیک هستیم: جوانتر، جامعتر، شهری تر، پایدارتر. نخستین المپیک با توازن کامل جنسیتی. نخستین المپیک بصورت کامل همراستا با دستورالعمل المپیکی ما.

در پاریس، ورزشکاران از دستاوردهایشان به الهام می‌دهند، حیات آن‌ها با تحقق شعار المپیک الهام بخش است: سریعتر، بالاتر، قویتر بایک‌دیگر.

بازی‌های المپیک همیشه پل‌سازی می‌کند و مردم را در صلح و هم‌بستگی گرد هم می‌آورد. همین، زیبایی ورزش است: الهام‌بخش ما برای حرکت کردن است، منتهی به بهترینمان می‌شود، ما را سالم حفظ می‌کند و همگی ما را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. به عنوان دوست و به عنوان یک اجتماع؛ هر کجا که باشیم و هر راهی که برای حرکت انتخاب کنیم.

در چنین روز ویژه المپیک، بیایید نوعی از شادمانی را که ورزش می‌تواند به ما دهد جشن بگیریم.

با چنین روح درستی از المپیک، از روز المپیک لذت ببرید. همراه با تمامی شما، مشتاق بسوی بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هستم؛ برای گرامیداشت جشنی فراموش نشدنی از ورزش، برای گرامیداشت انسانیت مشترک ما برای گرامیداشت صلح حرکت کنیم و پاس بداریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *