دیدار معاون اول وزیر خارجه قزاقستان و فرستاده ویژه وزیر خارجه سنگاپور با باقری

13:47 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۶۳۱
دیدار معاون اول وزیر خارجه قزاقستان و فرستاده ویژه وزیر خارجه سنگاپور با باقری
معاون اول وزیر خارجه قزاقستان که برای شرکت در نشست وزیران خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی به ایران سفر کرده است، با سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - مقام‌های شرکت‌کننده در نوزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی درپی ورود به ایران، با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کنند.

نوزدهمین اجلاس وزاری خارجه مجمع گفت‌وگو‌ی همکاری آسیایی روزهای چهارم و پنجم تیر در تهران برگزار می‌شود؛ ایران از مهر سال گذشته ریاست این جلسه را برعهده دارد.

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اجلاس وزیران مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا را نشان‌دهنده تمایل آسیایی به چندجانبه‌گرایی توصیف کرد.

دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان با باقری

آکان رحمتولین، معاون اول وزارت خارجه قزاقستان یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳ با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحمتولین برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه مجمع گفت‌وگو‌ی همکاری آسیایی به تهران سفر کرد.

رحمتولین معاون اول وزارت خارجه قزاقستان که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، با علی باقری، سرپرست وزارت خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود بین دو کشور به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری برای توسعه و تعمیق روابط تاکید کرد. 

باقری برگزاری نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران را در شرایط کنونی منطقه نشانگر اراده و ظرفیت بالای کشورهای آسیایی برای گشودن صفحه جدیدی در مناسبات بین‌المللی بر مبنای کنار گذاشتن یک‌جانبه‌گرایی و بنیان نهادن سازوکاری مبتنی بر استقلال، عدالت و دموکراسی در چارچوب چندجانبه‌گرایی دانست. 

باقری جنایات بی‌‍سابقه صهیونیست‌ها در نوار غزه و کرانه باختری با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی را نه تنها مصداق عینی و بارز ناتوانی سازوکارهای یکجانبه گرایانه در تامین ثبات، امنیت و صلح توصیف کرد، بلکه این رویکرد را عامل بی‌ثباتی و مخل امنیت و صلح جهانی دانست و تاکید کرد تقویت سازوکارهای ابتکاری چندجانبه از سوی کشورهای مستقل در قالب سازمان‌هایی مانند مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا می‌تواند ضامن ثبات و امنیت پایدار باشد و ضرورت دارد تا کشورهای مستقل و مسلمان در مقابله و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از مردم فلسطین بیش از پیش تلاش نمایند. 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ضمن ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج مثمر ثمر از نشست تهران در راستای منافع کشورهای منطقه و جهان، از سوابق ایفای نقش قزاقستان در میزبانی مذاکرات هسته‌ای و همچنین سوریه تمجید کرد و این امر را نشانگر اهتمام جدی دولت قزاقستان به تقویت نقش کشورهای مستقل در راستای چندجانبه گرایی توصیف نمود.    

آکان رحمتولین، معاون اول وزارت خارجه قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به تهران سلام‌های گرم وزیر خارجه این کشور را به همتای ایرانی ابلاغ کرد و مراتب تسلیت عمیق و همدردی صمیمانه دولت و مردم کشورش به مناسبت ضایعه فقدان رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ابراز داشت. 

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل دولت جدید، شاهد تداوم مسیر توسعه و شکوفایی روابط دو کشور همسایه باشیم. 

آکان رحمتولین همچنین ابراز اطمینان کرد همکاری‌های خوب دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت و پشتیبانی از یکدیگر با قوت تداوم خواهد یافت.

 

دیدار فرستاده ویژه وزیر خارجه سنگاپور با باقری

اونگ کنگ یونگ، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه سنگاپور که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، ظهر یکشنبه با باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری برگزاری نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران و شرکت فعال کشورهای عضو را نشانگر اراده جدی برای ساختن جهانی بدور از سازوکارهای یک‌جانبه گرایانه و زورمدارانه دانست و تقویت ارتباط و همکاری میان سازمان‌های منطقه‌ای مانند ای سی دی و آسه آن را در راستای تقویت این رویکرد و منافع کشورهای شرق و غرب آسیا دانست. 

سپرست دستگاه دیپلماسی با اعلام آمادگی کشورمان برای  گسترش و ارتقا روابط بین دو کشور به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و سنگاپور، بر ضرورت نهایی‌سازی توافقات و تفاهنامه های منعقده بین دو کشور تاکید نمود. 
 
اونگ کنگ یونگ فرستاده ویژه وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای توسعه و گسترش روابط دو کشور در سطوح دوجانبه و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت تقویت تعاملات و سفر متقابل مقامات دو کشور به منظور برنامه‌ریزی برای توسعه و گسترش روابط و استفاده از ظرفیت های موجود بین دو کشور را مورد اشاره قرار داد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *