احیای بیش از ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم

12:05 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۵۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
احیای بیش از ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهتمام رئیس جمهور شهید بر احیای واحد‌های راکد گفت: تاکنون نزدیک به ۴۶۲۷ واحد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده و این فرآیند و نهضت همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت صمت، مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۲۶ طرح تولیدی، صنعتی و معدنی وزارت صمت در ۱۰ استان کشور (به‌صورت ویدئو کنفرانس)، امروز یکشنبه سوم تیرماه سال ۱۴۰۳ و با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور و «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، در ستاد وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

علی آبادی در مراسم بهره‌برداری همزمان از طرح‌های وزارت صمت در سراسر کشور، اظهار کرد: تعداد ۱۲۵ طرح بزرگ آماده افتتاح داریم که امروز فقط برای ۲۶ طرح فرصت افتتاح پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم سایر طرح‌ها طی روز‌ها و ماه‌های آینده ان‌شاءالله افتتاح خواهند شد، افزود: رقمی معادل ۲۳۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که برای مردم تبعات بسیار خوبی خواهد داشت و موجب ایجاد نزدیک به ۳۰ هزار شغل می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به تولید دانش بنیان و صادارت محور با تمرکز بر مشارکت حداکثری مردم، یادآور شد: در این بخش اولویت‌ها تعیین شده‌اند و تقویت و فعال‌سازی صندوق‌های وزارت صمت از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در این دوره به آن اهتمام شد.

وی همچنین ضمن تبریک دهه تولید و تجارت به تمامی فعالان این بخش، خاطرنشان مرد: در دولت سیزدهم، اقدامات بسیار بزرگی در حوزه صنعت و معدن انجام شد که از نظر اشتغال جوانان، تامین نیاز‌های داخلی و همچنین صادرات محصولات معدنی آثار آن مشهود است.

علی‌آبادی با تشریح شرایط صنعتی کشور گفت: اگر امروز تولید کشور حال خوبی دارد و کالای ایرانی در بازار به فراوانی در دسترس است، با تکیه بر همت بلند کارآفرینان، تولیدکنندگان، صنعت‌گران و معدن کاران کشور میسر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *