رئیس کل دادگستری استان یزد: مردم مهمترین سرمایه هر حکومت هستند/ رفع تصرف از ۶۱۲ هکتار از اراضی شهری و روستایی در استان یزد

9:22 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۳۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: مردم مهمترین سرمایه هر حکومت هستند/ رفع تصرف از ۶۱۲ هکتار از اراضی شهری و روستایی در استان یزد
رئیس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف ۶۱۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد، با بیان اینکه تمامی حزب‌ها و گروه‌ها به دنبال همراه کردن مردم با خود هستند، اظهار کرد: پررنگ‌ترین دموکراسی‌ها به مردم نگاه سرمایه اجتماعی دارند به این معنا که مرتب به مردم خدمت رسانی می‌کنند، اما هدف حفظ سرمایه اجتماعی خود و در نتیجه حفظ جایگاه حکومتی خود است، لذا اگر روزی در حاکمیت نباشند یا حکومتشان در خطر باشد مردم را هم قربانی می‌کنند.

وی افزود: در حاکمیت اسلامی و مردم سالاری دینی که بر خواسته از آیات، روایات و سیره ائمه است مردم خود همه کاره حاکمیت هستند که بر طبق قوانین و ضوابط اسلامی اعمال حاکمیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: اگر در انتخابات پیش رو به دنبال دولتی کارآمد و مردمی در جهت پیاده شدن حاکمیت مردم سالاری دینی هستیم باید به سمتی دولتی حرکت کنیم که در آن مردم پیاده کننده قسط و عدالت در جامعه باشند.

وی با اشاره به داغ شدن بحث انتخابات و لزوم انتخاب گزینه اصلح توسط مردم، یادآور شد: نخبگان جامعه باید در راستای انتخاب اصلاح در بین مردم نقش‌آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهید رئیسی گفت: به بهانه ایام شهادت این ۲ خادم ملت باید در رابطه با خدمات این ۲ بزرگوار جستحو و مطالعه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان در حوزه‌های مختلف گفت: در یک سال گذشته شاهد صدور احکام جایگزین حبس در یک سوم از پروند‌های کیفری استان بوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه احیای حقوق عامه در یک سال گذشته ۴۰۱ مورد استرداد اراضی شامل ۶۱۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی با حمایت دادگستری استان صورت گرفته است که حدود ۴۰ هکتار آن مربوط به اراضی شهری و ۵۷۲ هکتار مربوط به اراضی منابع طبیعی بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *