کارزار ترور رژیم صهیونیستی؛ شمار خبرنگاران شهید غزه افزایش یافت

8:26 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۲۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارزار ترور رژیم صهیونیستی؛ شمار خبرنگاران شهید غزه افزایش یافت
کارزار هدفمند رژیم صهیونیستی برای ترور خبرنگاران و اهالی رسانه فلسطین با هدف پنهان کردن جنایت‌های بی‌سابقه در غزه همچنان ادامه دارد و آماری تکان‌دهنده را رقم زده است.

خبرگزاری میزان – شمار شهدای خبرنگار غزه با تداوم کارزار هدفمند رژیم صهیونیستی علیه اهالی رسانه همچنان در حال افزایش است.

براساس آخرین آمارها، شمار شهدای خبرنگار و کارکنان رسانه غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به رقم ۱۵۲ نفر رسید و این به معنای تدوام کارزار ترور هدفمند اهالی رسانه است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه با اعلام خبر شهادت سلیم الشرفا، خبرنگار فلسطینی شبکه تلویزیونی الاقصی بر اثر بمباران پنجشنبه گذشته نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی از رسیدن آمار خبرنگاران شهید غزه به ۱۵۲ نفر خبر داد.

 

تداوم رشد بالاترین نرخ خشونت علیه خبرنگاران در ۳ دهه اخیر؛ شمار خبرنگاران شهید غزه به ۱۵۲ نفر رسید

این نهاد فلسطینی دوشنبه گذشته نیز از شهادت محمود قاسم، روزنامه‌نگار فلسطینی شاغل در یک سایت خبری محلی خبر داده بود.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) اعلام کرد که جنگ غزه از زمان شروع مستندسازی قتل روزنامه‌نگاران در سراسر جهان در سال ۱۹۹۲ به مرگ‌بارترین جنگ برای خبرنگاران تبدیل شده است.

این کمیته تاکنون شهادت ۱۰۳ خبرنگار فلسطینی را در جریان جنگ غزه مستند و تایید کرده و در حال انجام تحقیقات درباره دیگر شهدای خبرنگار این منطقه است.

 

تداوم رشد بالاترین نرخ خشونت علیه خبرنگاران در ۳ دهه اخیر؛ شمار خبرنگاران شهید غزه به ۱۵۲ نفر رسید

مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران (ICFJ)، به‌عنوان یک موسسه غیردولتی در فوریه (بهمن سال گذشته) اعلام کرد که جنگ غزه در ۳۰ سال گذشته شاهد بالاترین میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران بوده است.

این در حالی است که سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) ماه گذشته سومین شکایت خود را به دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) ارائه کرده و خواستار آغاز تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی شد.

کارشناسان سازمان ملل نیز در فوریه نگرانی‌های خود را درباره تاثیر ویرانگر جنگ رژیم صهیونیستی بر روزنامه‌نگاران فعال در غزه ابراز کرده و جنگ را خطرناک‌ترین درگیری برای کارکنان و اهالی رسانه در تاریخ اخیر توصیف کردند.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند: ما از شمار فوق‌العاده بالای روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه که در ماه‌های اخیر به شکل آشکار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌ویژه در غزه کشته، مجروح و بازداشت شده‌اند، نگران هستیم.

 

تداوم رشد بالاترین نرخ خشونت علیه خبرنگاران در ۳ دهه اخیر؛ شمار خبرنگاران شهید غزه به ۱۵۲ نفر رسید

از سوی دیگر سازمان دیده‌بان رسانه هشدار داد که جنگ چند ماه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف فلسطین اشغالی به موارد متعددی از حمله، دستگیری، تهدید و سانسور خبرنگاران و اهالی رسانه فلسطینی منجر شده است.

سازمان‌های حقوق بشری متعددی نیز هشدار دادند که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه عامدانه خبرنگاران فلسطینی را هدف قرار می‌دهند تا از گزارش جنایت‌های این رژیم در غزه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *