هشدار سطح نارنجی برای رگبار شدید در ۷ استان کشور

9:52 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۱۵۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هشدار سطح نارنجی برای رگبار شدید در ۷ استان کشور
یک کارشناس سازمان هواشناسی از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان‌هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی خبر داد و گفت: رگبار شدید منجر جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوای کشور در روز جمعه اول تیرماه اظهار کرد: برای چند روز آینده در نوار شمالی کشور نوسانات دمایی ادامه دارد. ضمن اینکه امروز در مناطقی از از ارتفاعات البرز واقع در مازندران، ارتفاعات البرز، تهران و غرب سمنان و همینطور برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشتر برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی است و در شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان‌هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار  شدید منجر جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.  

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد و ضمن اینکه تا بعد از بارش‌ها در اواخر هفته آینده در زابل و  شرق خراسان جنوبی و همینطور بخش‌هایی از مرکز و دامنه البرز جنوبی گرد و خاک و کاهش دید ادامه دارد.

گودرزی افزود: تهران امشب با وزش باد و گرد و خاک و رگبار پراکنده باران همراه است و بیشینه دما ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *