به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد|

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

12:53 - 31 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۰۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا
در آستانه هفته قوه قضاییه، مسئولان قضایی سراسر کشور با حضور بر سر مزار شهدا، با آرمان‌ها انقلاب و شهیدان تجدید میثاق کردند.

خبرگزاری میزان- مسئولان قضایی سراسر کشور امروز پنجشنبه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) در آستانه هفته قوه قضاییه با حضور بر سر مزار شهدا، با آرمان‌ها انقلاب و شهیدان تجدید میثاق کردند.

آیین گل افشانی گلزار شهدا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
۱۴۰۳/۰۴/۰۲ - ۱۷:۱۱

مسئولین قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم گل‌افشانی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب برگزار کردند.

به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر، این برنامه با حضور مسئولین قضایی در یاسوج برگزار شد.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

شرکت کنندگان در این آیین با قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای امنیت، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند. 
لازم به ذکر است نظیر چنین آیینی در دیگر حوزه‌های قضایی استان برگزار شد.

در دومین روز از هفته قوه قضائیه مراسم ادای احترام و غبارروبی مزار شهدای گمنام ایلام برگزار شد
۱۴۰۳/۰۴/۰۲ - ۱۶:۵۹

در دومین روز از هفته قوه قضائیه مراسم ادای احترام، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام ایلام و قرائت زیارت عاشورا با حضور مسئولین دادگستری استان، اعضاء شورای قضایی و کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان برگزار شد.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

مدیران و کارکنان دستگاه قضایی استان در این مراسم، با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن استان ادای احترام کردند.

ضیاء قدوسی نیا معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری ایلام در این مراسم در سخنانی با تبریک هفته قوه قضاییه، یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان را گرامی داشت و به بیان ویژگی‌های شهید بهشتی و دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.

وی افزود: هفته قوه قضاییه فرصت مغتنمی است تا با ارائه مناسب تلاش‌ها و خدمات دستگاه قضایی، در راه خدمت رسانی بهتر به مردم گام برداریم.

در ادامه این مراسم زیارت پرفیض زیارت عاشورا قرائت شد.

گفتنی است هفته اول تیرماه به منظور ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم مقام شامخ شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی کشور که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ تن از یارانش بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، به‌عنوان هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است.

غبارروبی گلزار شهدای خرم آباد به مناسبت هفته قوه قضاییه
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ - ۱۴:۱۹

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل لرستان، به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه گلزار شهدای شهرستان خرم آباد با حضور رئیس کل، معاونان و مدیران شورای قضایی استان و کارکنان دادگستری لرستان غبارروبی، عطر افشانی و گلباران شد.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

در اولین روز از هفته قوه قضاییه، رئیس شورای قضایی لرستان به همراه معاونان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و کارکنان این مجموعه و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان با حضور در مزار شهید حجت الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی یکی از شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی با غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ این شهید و دیگر شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

رئیس کل دادگستری لرستان در حاشیه این برنامه معنوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، شهدای مقاومت و شهدای خدمت، افزود: آنچه که امروز باعث به ارمغان آمدن آرامش و امنیت این مرز و بوم شده، جان فشانی همین شهدایی است که از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری، رئیس کل دادگستری لرستان احترام به مقام شهدا را امری واجب دانست و اظهار کرد: شهدا بر گردن ما حق فراوان دارند و تکریم و احترام مقام شهید در هر زمان و مکان بر همه ما واجب است تا همیشه با توجه به بینش انقلابی شهدا، از آنها درس بگیریم.

شایان ذکر است از یکم تا هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

در آستانه اولین روز از هفته قوه قضاییه انجام شد: حضور مسئولین ارشد قضایی استان در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ - ۰۸:۰۹

در آستانه اولین روز از هفته قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، شورای قضایی، قضات و کارکنان دادگستری و ادارات و سازمان‌های تابعه استان با حضور در مزار شهدا با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کردند.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت گفت: هر ساله در طلیعه هفته قوه قضاییه با حضور در مزار شهدا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان متعهد می‌شویم که با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و با خدمت رسانی به مردم شریف، ادامه دهنده راه و مرام این عزیزان باشیم.

 کرمی با تقدیر از زحمات کارکنان دستگاه قضایی و با اشاره به وظایف سنگین آن‌ها در برخورد با ارباب رجوع تصریح کرد: امروزه جهاد ما در دستگاه قضایی تکریم و احترام به ارباب رجوع است. چرا که همواره با مردمی نگران، آسیب دیده و آزرده خاطر مواجهیم و این وظیفه ما را در احترام، تکریم و تسکین آنان دوچندان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از شاخص‌های سند تحول قضایی یادآور شد: برنامه راهبردی دستگاه قضایی، اعتلای اهداف سند تحول قضایی است که در سال جدید نیز بروز‌رسانی شده است.

کرمی بر اجرای کامل و دقیق سند تحول قضایی بر اساس شاخص‌های یاد شده تأکید و خاطرنشان کرد: اجرای کامل و دقیق سند تحول قضایی که مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت تضعیف روحیه و ناامیدی مردم کشورمان گفت: امروزه کشور ما به دلیل استقلال، حق گویی و حق طلبی خود دشمنان پنهان و آشکار زیادی دارد و ما وظیفه داریم با پیروی از فرامین رهبری در برابر این هجمه‌ها بایستیم و مدافع این نظام و انقلاب باشیم.

کرمی در پایان با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: دستگاه قضایی استان برای صیانت از برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات ریاست جمهوری تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

در پایان مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی استان با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

در ادامه برنامه‌های روز اول، اعضای شورای قضایی استان کرمانشاه با حضور در بیت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم کرمانشاه با ایشان دیدار کردند و مستمع توصیه‌های ارزشمندشان شدند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین غفوری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت و تبریک آغاز هفته قوه قضائیه تأکید کرد: این مناسبت فرصتی مغتنم جهت تقدیر از زحمات و خدمات کارکنان شریف قوه قضاییه است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت کار کارکنان قوه قضاییه، تصریح کرد: قضاوت و کار در دستگاه قضایی به دلیل تزاحم حقوق افراد و ورود به عرصه جان، مال و ناموس مردم کاری دشوار و حساس است.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارکه قصص خاطرنشان کرد: قضاوت و حکم کردن از شئون خدای متعال است که با گذر زمان به انبیا و اولیای الهی نیز اعطا شده است؛ لذا طبق این آیه شریفه، حکم به معناى فهم درست و قدرت بر داورى صحیح و علم به معناى داشتن آگاهى و اطلاعات دقیق است و ضروری است یک قاضی مسلط و مسلح به سلاح علم باشد.

در پایان می یکی از دلایل ازدحام دادگاه‌ها و آمار بالای ورودی پرونده در دستگاه قضایی را کم کاری متولیان دستگاه‌های فرهنگی دانست و تأکید کرد: ضرورت دارد دادگستری استان با برگزاری جلسات مستمر با مسئولین دستگاه‌های فرهنگی، معتمدین و بزرگان، با گوشزد کردن آمار مهم و قابل توجه دستگاه قضایی به آنها، حساسیت این آمار‌ها و کم کاری این دستگاه‌ها نسبت به فرهنگ‌سازی بین مردم را به آن‌ها هشدار دهند.

در ابتدای این دیدار نیز دکتر کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با ارائه آمار‌های مختلف، عملکرد دادگستری استان در یکسال گذشته را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: دستگاه قضایی استان کرمانشاه علیرغم حجم بالای ورودی پرونده به دادگاه ها، در آخرین رتبه بندی قوه قضاییه توانست در اجرای سند تحول قضایی رتبه ششم کشور و همچنین در موضوع کاهش جمعیت کیفری رتبه نهم کشور را کسب کند.

رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه مراسم غبار روبی گلزار شهدا به مناسبت هفته قوه قضاییه:یادواره شهدای حقوقدان استان فارس در مرداد ماه امسال برگزار می‌شود
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ - ۰۸:۰۵

در آستانه فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، قبور مطهر شهدای شیراز با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، اعضای شورای قضایی و جمعی از قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان غبارروبی و عطر افشانی شد.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

در این مراسم که جمع کثیری از قضات و کارکنان دادگستری، مدیران سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی و هیئت عالی قضایی استان ضمن قرائت فاتحه با اهدای شاخه‌های گل نسبت به مقام شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، سرداران شهید عبد اله اسکندری و شهید عباس دوران ادای احترام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه این مراسم معنوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: شهدا همواره ناظر بر اعمال ما هستند و امروز ما در مسیر خدمت و اجرای عدالت بیش از هر زمان نیازمند شفاعت شهدا هستیم.

وی با بیان این که همه ما وامدار خون شهداء هستیم گفت: حیات امروز ما در جامعه مدیون و مرهون جانفشانی شهدا است و همه ما در هر جایگاهی مکلفیم حافظ آرمان‌های شهدا باشیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و راه شهداء کمتر از شهادت نیست از برگزاری یادواره شهدا حقوقدان استان فارس در مرداد ماه امسال خبر داد و افزود: این یادواره مقدمه اجلاسیه بزرگ ۱۵ هزار شهید استان فارس است که دادگستری استان فارس نیز نقش مهمی در برگزاری آن خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: مردم و مسئولین در بخش‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت سنگین و خطیری برعهده دارند و آن حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان امانتی است که شهدا به ما سپرده اند.

وی در پایان سربلندی و افتخار این دنیا و ذخیره آخرت را در استمرار راه شهدا تحت لوای رهبری انقلاب و، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دانست و گفت: امروز استمرار این مسیر شرکت پر شور در انتخابات و برگزیدن اصلح‌ترین فرد برای خدمت به مردم و نظام در مقام ریاست جمهوری است.

گفتی است در این مراسم علاوه بر رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری استان فارس، مدیران کل سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه و جمعی از قضات و کارکنان دادگستری فارس با حضور در گلزار شهدای شیراز ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره) و شهداء، یاد شهدای ۷ تیر ۱۳۶۰ و شهید مظلوم آیت اله بهشتی و همچنین شهدای راه خدمت و شهید جمهور آیت اله رئیسی را گرامی داشتند.

تجدید بیعت مسئولان قضایی استان گیلان با شهیدان والامقام
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۲۰:۳۲

در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری به همراه اعضای شورای قضایی و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان با حضور در گلزار شهدای شهر رشت با گلباران و عطر افشانی مزار شهیدان بار دیگر با آرمانهای امام راحل و شهدای والا مقام تجدید بیعت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه شهدا مایه سعادت و رستگاری جامعه بوده و راه هدایت را به مردم نشان می دهند تصریح کرد: همه مدیران و مسئولان باید مسئولیتها و وظایف خود را به بهترین صورت انجام دهند تا در راه شهیدان و امام شهیدان و اهداف آنان قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: شهدا چون خورشیدی فروزان در تشخیص حق از باطل، مسیر را هموار کرده تا مردم با بصیرت و آگاهی در راستای کشف حقیقت گام بردارند.  

رئیس شورای قضایی استان صلابت، اقتدار، امنیت و سربلندی امروز جامعه را مرهون شهدا و جانفشانی‌های و ایثارگری‌های آنها دانست و گفت: همه باید قدردان شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از کارکنان دستگاه قضایی استان همراه بود، حاضران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، با گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم به مقام شامخ همه شهدا ادای احترام کرده و با آرمانهای رفیع آنان تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن(ره) و شهدای انقلاب اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۲۰:۲۹

در آستانه هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان هرمزگان ضمن حضور در گلزار شهدای بندرعباس با آرمان های امام راحل عظیم الشأن (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

همزمان با هفته قوه قضاییه ، رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان با حضور در گلزار شهدای بندرعباس ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن (ره) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

همچنین رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان هرمزگان با قرائت فاتحه و اهدای گل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی برای ارواح طیبه شهیدان علو درجات را مسئلت کردند.

در جریان این مراسم، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم حضرت آیت اللّه دکتر بهشتی (رضوان اللّه تعالی علیه) و شهدای ۷ تیر ۱۳۶۰ اظهارداشت: شهدا بالاترین گوهر وجودی خویش را در راه حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی نثار کردند و به همین واسطه شهدا رمز عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند.

مجتبی قهرمانی با اشاره به لزوم تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران افزود: بقای اسلام، انقلاب و ایران مرهون خون شهدا است و بی تردید پیشرفت و توسعه کشور تنها با الگو برداری و ادامه راه شهدای والامقام و ایثارگران سرافراز محقق خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه تأکید کرد: درک اهداف و تداوم راه شهدا رسالت خطیر مردم و مسئولین است. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: انتظار از ما این است که امانتدار خوبی برای شهدا باشیم و به همین جهت رسالت خطیری در عرصه های مختلف به ویژه اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه داریم که امید است در سایه الطاف الهی و سعی و تلاش خالصانه همه همکاران، این وظیفه مهم به نحو احسن به سرانجام برسد.

تجدید میثاق کارکنان دادگستری استان اصفهان با آرمان‌های امام راحل و شهدا
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۶:۰۱

در آستانه فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، کارکنان دستگاه قضایی استان، با حضور بر سر مزار شهدای گلگون کفن و عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا، بار دیگر با آرمان‌ها و اهداف بلند امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و ادای احترام به شهید بهشتی (ره) شهدای دستگاه قضایی، شهدای خدمت و آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی و همه شهدای انقلاب اسلامی و امام شهدا، بر لزوم ادامه راه نورانی آن‌ها تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: آحاد افراد جامعه اگر می‌خواهند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند و نام و یاد نیکویی از خود به یادگار بگذارند باید در مسیر نورانی شهدا حرکت کنند و اهداف و آرمان‌های آنان را اهداف و آرمان‌های خود قرار دهند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و از هیچ خطر و تهدیدی نترسند و در سگر دفاع از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی با شجاعت و استقامت در برابر مشکلات با روحیه جهادی و تفکر انقلابی مثل شهیدان عزیز عمل کنند.

برگزاری مراسم ادای احترام به شهیدان با حضور مسئولان و کارکنان دادگستری خراسان رضوی
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۸

صبح امروز سی و یکم خردادماه و در آستانه هفته قوه قضاییه، مراسم عطرافشانی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شهیدان، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از مسئولان و کارکنان مجموعه قضایی خراسان رضوی در قطعه شهدای بهشت رضا (ع) مشهد برگزار شد. 

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس شورای قضایی استان در این مراسم با تمجید از مقام والای شهیدان گفت: امروز ما به زیارت افرادی آمده ایم که ما را می‌بینند و متوجه حضور ما هستند چراکه خداوند متعال میفرماید «آن‌ها را مرده نپندارید چراکه زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند» 

وی افزود: شهدا از جانشان گذشتند تا امنیت را برقرار کنند و نظام اسلامی سرپا بماند. امیدواریم که ما بتوانیم ادامه دهنده راهشان باشیم.

تجدید میثاق رئیس کل و مسئولان قضایی خوزستان با آرمان‌های انقلاب
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۲

به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان خوزستان به همراه سایر مدیران قضایی استان و نیز مدیران ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان و کارکنان آن‌ها، با حضور در گلزار شهدای اهواز با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای والا مقام تجدید میثاق کردند. 

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

 علی دهقانی در مراسمی که در یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای قوه قضاییه، آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان و رئیس جمهوری شهید و همراهانشان، اظهار کرد: این شهدا موجب شدند که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اعلاترین جایگاه و مرتبه باشد. 

وی همچنین با تبریک هفته قوه قضائیه، دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیرخم، ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره اسلام، معنویت و مردم، مدنظر امام راحل (ره)، بود و این نطام بر پایه عدال الهی و عدل نبوی و علوی شکل گرفت و با حضور مردم پایدار و با عظمت ماند. 

عدالت‌گرایی و حق‌محوری 

دهقانی گفت: اساس و محور امام راحل و شهدا، عدالت‌گرایی و حق‌محوری بود که هر دو از مختصات و ویژگی‌های علوی نشأت گرفته بود و بر اساس همین دو اصل، خدمتگزاری به مردم به‌عنوان مهمترین رکن نظام تعبیر می‌شود. 

خدمت‌رسانی صادقانه و بدون منت به مردم

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان داشت: مردم شریف کشور و استان که همیشه پای آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، شایسته خدمت‌رسانی هستند و عدالت و حق‌مخدری اقتضاء می‌کند که این خدمتگزاری به بهترین نحو، صادقانه، با اخلاص، بدون منت، با انگیزه و اشتیاق ادامه داشته باشد. 

دهقانی افزود: خدمت به مردم وقتی معنا پیدا می‌کند که حرف آن‌ها را بشنویم و در چارچوب قانون در راستای حل مشکل آنان قدم برداریم. 

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه وظایف و تکالیف بسیار مهم و اثرگذاری در جامعه دارند که جز با اخلاص، وقت‌گذاری، مسئولیت‌پذیری. دقت و رعایت تقوا، در مسیر صحیح خود قرار نمی‌گیرد و اگر در این مختصات نباشد، به آرمان‌های امام راحل (ره) عمل نکرده‌ایم. 

دهقانی گفت: امروز دستگاه قضایی خدمتگزارانی دارد که از جامعه شهدا و ایثارگران هستند و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در مردم به شکل واقعی از عملکرد ما راضی باشند. 

اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات 

رئیس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه، گفت: بعد از ضایعه دلخراش و اندوهناک شهادت آیت الله رئیسی و همراهان شهید ایشان، به فرمان مقام معظم رهبری بدون اختلال در امور نظام و مردم، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که در جمعه هفته آتی شاهد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود. 

دهقانی تصریح کرد: همه در این انتخابات ذی‌نفع و ذی‌نقش هستیم و اولین تکلیف نیز حضور پرشور در این انتخابات است چرا که این مشارکت حداکثری، به اقتدار و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین‌المللی و ارتقای خدمتگزاری به مردم خواهد انجامید. 

 وی با تاکید بر خدمت شبانه‌روزی مسئولان امر برای فراهم‌سازی انتخاباتی سالم و پرشور، افزود: مردم شریف و بزرگوار ایران اسلامی مثل همیشه با حضور در پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری را رقم خواهند زد. 

 در ادامه این مراسم، با نثار گل و قرائت فاتحه و زیارت عاشورا بر مزار شهیدان یادمان شهید علی هاشمی و گلزار شهدای اهواز، از مقام شامخ آنان تجلیل شد.

ادای احترام مسئولان قضایی استان گلستان به شهدا
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۸

برنامه‌های هفته قوه قضاییه با عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گمنام مرکز استان در تپه نورالشهدای گرگان آغاز شد.

در این مراسم مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی در استان گلستان با آرمان‌های امام و شهدا، تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

دبیر ستاد گرامیداشت هفته قوه قضاییه گلستان در این مراسم از اجرای نزدیک به ۳۰ ویژه برنامه طی این هفته خبر داد.

احمد جعفری، گفت: دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی، حضور مسئولان قضایی در نمازجمعه و پاسخگویی به مردم در میز‌های خدمت، از مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان در هفته قوه قضاییه است.

جعفری افزود: حضور در شهرک‌های صنعتی و ادامه تلاش‌ها برای کمک به احیای کارخانه‌های تعطیل، رونمایی از اِلمان صبر، برگزاری همایش حقوق بشر از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: در هفته قوه قضاییه، مسئولان دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه با حضور در برنامه‌های رادیو و تلویزیون، فعالیت‌ها و تمهیدات اخذ شده برای بهبود خدم‌ رسانی به مردم را تبیین می‌کنند و به پرسش‌های تلفنی و پیامکی آن‌ها پاسخ می‌دهند.

آئین عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدای شهرستان زاهدان برگزار شد
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۶

آئین عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدای شهرستان زاهدان به مناسبت هفته‌ قوه قضاییه و گرامیداشت شهید آیت‌الله بهشتی و شهدای ۷ تیر، با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، دادستان مرکز استان و معاونین و اعضای شورای قضایی و جمعی از مسئولین و کارکنان ادارات برگزار شد.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

شرکت کنندگان در این مراسم با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

با حضور مسئولان قضایی استان سمنان؛ آئین تجدید میثاق و گلباران مزار مطهر شهدای سمنان برگزار شد
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۲

با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان و به اتفاق اعضاء شورای قضایی استان، مسئولان و کارکنان قضایی و اداری شهرستان سمنان، امروز پنجشنبه (۳۱ تیر) در آستانه هفته قوه قضائیه مزار مطهر شهدای گلگون کفن آستان مقدس حضرت یحیی ابن موسی الکاظم (ع) سمنان گلباران شد و با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، با آرمان‌های بنیان گذار کبیر انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق شد.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این مراسم با تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت و هفته قوه قضائیه گفت: امروز در آستانه هفته قوه قضاییه و به مانند هرسال با گلباران مزار مطهر شهدا، میثاق و عهد و پیمان گذشته را تجدید کرده و جامعه قضایی استان اعلام می‌کند؛ در راه حفظ دین و اعتلای کشور در عین سلامت، صلابت و استقلال پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد ماند.

وی افزود: جان انسان عزیز‌ترین سرمایه است و شهداء با جان فشانی در راه دین خدا، بهترین مرگ را انتخاب کردند و خداوند متعال نیز شهادت را به بهترین مخلوقات خود که شهدا هستند عنایت کرد و آنان دائماً نزد پروردگار روزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: شهداء برای پایداری و حفظ دین و کشور از خودگذشتگی کردند تا ما بتوانیم برای اعتلای کشور در مسیر برخورد با متعدیان و ظالمان به حقوق مردم، در کمال صحت، سلامت و البته اخلاص گام برداریم و از شهدا درخواست می‌کنیم ما را در انجام وظایف کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان درخاتمه تاکید کرد: برگزاری سالم، پرشور و نشاط چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور و مشارکت بالای مردم امنیت آفرین است و هفته قوه قضائیه فرصت خوبی است تا با بیان اقدامات شاخص و دستاورد‌های یک سال گذشته، اعتماد مردم به نظام را دوچندان کرد تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

ادای احترام مسئولان قضایی استان قزوین به شهدا
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۲:۴۹

 حسین رجبی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه که با حضور مسئولان قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضایی در حسینه امام زاده حسین (ع) شهر قزوین برگزار شد، ضمن بیان ویژگی‌های شهید بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی یک انسان برجسته‌ای بود که مظلومانه زندگی کرد و مظلومانه هم شهید شد و کسی در دوران زندگی‏ اش به عمق و والایی شخصیت این مرد پی نبرد. 

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

وی ادامه داد: این جمله امام خمینی (ره) که می‌فرمایند "آقای بهشتی یک انسان مسلمان، متعهد، مجتهد، مثل یک ملت بود برای ملت ما"گویای عظمت مردی است که خالصانه، تمام توان علمی و قدرت اجرایی، آبرو، حیثیت، عمر و جان خود را برای انقلاب اسلامی گذاشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین تصریح کرد: خدمات شهید بهشتی در قوه قضاییه ماندگار خواهد بود و ما باید با پیروی از مکتب این شهید بزرگوار در راه خدمت رسانی به جامعه تلاش کنیم.

رجبی شهید رییسی را نمونه بارز یک انسان با اخلاق و با تقوا دانست و گفت: شهید بهشتی با تمام هجمه‌هایی که برای او در دوران خدمت ایجاد کردند، از کار برای مردم دست نکشید.

وی اضافه کرد: شهید رییسی در دوران ریاست خود در قوه قضاییه خدمات ماندگاری را به جامعه ارایه داد.

گفتنی است: غبار روبی مزار شهدای شهر قزوین و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ادای احترام رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مدیران و کارکنان دستگاه قضایی به شهدا
۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۱۲:۴۶

صبح روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه به مناسبت هفته قوه قضاییه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مدیران و کارکنان دادگستری، دستگاه‌های تابعه و نهاد‌های مرتبط پس از قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهداء، با حضور در مزار شهیدان، با اهداء شاخه گل و قرائت فاتحه به ارواح قدسی آنان ادای احترام کرده و ضمن میثاق دوباره با آرمان‌های شهداء و امام شهدا، با رهبر فرزانه خود تجدید بیعت کردند.

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این آیین بیان داشت: امروز توفیق شد در معیت خانواده دادگستری، ادارات تابعه و نهاد‌های مرتبط و تمام زحمت کشان و دست اندرکاران عرصه اجرای عدالت و احقاق حق در آستانه هفته قوه قضاییه در این مکان مقدس حضور پیدا کنیم و این مزار‌های پاک و مطهر را زیارت کنیم.

عتباتی در ادامه به یکی از مزار شهداء که عنوان گمنام روی آن نوشته شده بود اشاره و بیان داشت: درست است که بر روی برخی از این مزار‌ها نوشته شده است گمنام، ولی این شهدا، انسان‌های بزرگ و نامداری بوده و هستند که نام آن‌ها را در آسمان‌ها صدا می‌زنند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت: حضور در مزار شهدا در ایام آغازین هفته قوه قضاییه توفیقی بود که نصیب ما شد تا با شهدا و امام شهدا پیمان و میثاق ببندیم که ما نیز در سنگر اجرای عدالت و احقاق حق جان بر کف، خالصانه، جهادگونه و ایثارگرانه تلاش کنیم و عاقبت همه ما ختم به خیر و شهادت شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هفته قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *