تاکید تهران و دوحه بر تداوم رایزنی‌ها برای کمک به ثبات و امنیت منطقه

9:37 - 31 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۸۹
تاکید تهران و دوحه بر تداوم رایزنی‌ها برای کمک به ثبات و امنیت منطقه
سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر بر سیاست راهبردی ایران در تحکیم مناسبات با همسایگان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در دوحه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

باقری در این دیدار ضمن تبریک عید قربان، اقدام دولت قطر برای اعزام هیئت عالی‌رتبه به تهران و ادای احترام به مقام شهدای پرواز اردیبهشت و تسلیت به دولت و‌مردم ایران را نشانه همدلی در شرایط سخت و عمق پیوند دوستی میان دو کشور و دو ملت ایران و قطر توصیف کرد. 

علی باقری ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای، از نقش موثر شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در بنا کردن مناسباتی بلندمدت و پایدار میان دو کشور تمجید کرده و اظهار داشت: شرایط منطقه و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر سیاست راهبردی ایران در تحکیم مناسبات با همسایگان، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت آیت‌الله رئیسی امروز به فصل مشترک همه طرف‌هایی تبدیل شده که امنیت و توسعه پایدار را جست‌وجو می‌کنند، لذا بدون تردید این اولویت راهبردی سیاست خارجی ایران بدون وقفه استمرار خواهد داشت. 

در این دیدارشیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست، وزیر و وزیر خارجه قطر ضمن تبریک عید قربان و ابراز تسلیت مجدد به دولت و ملت ایران بابت فقدان رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان نقش ایشان در پیشبرد مناسبات دو کشور و نیز حمایت از ملت فلسطین را ممتاز خوانده و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با گذر از این شرایط سخت و موفقیت در انتخابات پیشرو، با صلابت و قدرت بیشتر به پیشرفت در همه عرصه‌ها ادامه داده و مناسبات فی‌مابین بیش از گذشته ارتقا یابد. 

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین و سیر رخداد‌های غزه شرایط موجود را بسیار خطیر ارزیابی کرده و بر ضرورت تداوم رایزنی‌های دو کشور به منظور کمک به ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *