سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی درپی عملیات حزب‌الله کمربند امنیتی تشکیل داده/ مکان‌ها را در اراضی اشغالی با پرنده‌های خود هدف قرار می‌دهیم

18:30 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۵۰
سید حسن نصرالله: رژیم صهیونیستی درپی عملیات حزب‌الله کمربند امنیتی تشکیل داده/ مکان‌ها را در اراضی اشغالی با پرنده‌های خود هدف قرار می‌دهیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید طالب سامی عبدالله، گفت: شهادت شکست و مرگ نیست.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود شهید طالب سامی عبدالله از فرماندهان فقید حزب‌الله لبنان که هفته گذشته در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، با اشاره به اینکه شهادت  از دیدگاه ما یک پیروزی است و نه شکست، و خطرناک‌ترین چیزی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است این است کسانی که در میدان جنگ با صهیونیست‌ها حضور دارند این اندیشه را با خود دارند، گفت: شهادت پیروزی است و شکست و مرگ نیست؛ این امر نقطه قوت جبهه‌های مقاومت است. 

دبیر کل حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: خطرناک‌ترین امر در مقابل این رژیم، وجود کسانی است که در جبهه‌ها می‌جنگند و حامل فکر و ایمان هستند. ما شاهد صبر و رضایت خانواده‌های شهدا هستیم.

وی تاکید کرد: شهید ابوطالب مثل بقیه یک رزمنده عادی شروع کرد و به دلیل روحیات و اراده‌اش به سرعت پیشرفت کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: ابوطالب در اوایل جوانی از فرماندهان محور صدیقین بود و در سال ۱۹۹۲ یکی از نیرو‌های جهادی بود که به  بوسنی رفت.

وی ادامه داد: شهید ابوطالب قبل از سال ۲۰۰۰ فرمانده محور بنت جبیل و در جنگ ۲۰۰۶ مسئول محور بود و پس از آن در سال ۲۰۱۶ مسئولیت یگان نصر شد  و تا شهادت در این سمت بود.

سید حسن نصرالله، بیان کرد: مسیر ما استقامت در راه مقاومت، ایجاد فضای مقاومت و بسیج انسان‌های مبارز است و با وجود از دست دادن این شهدا، هیچ‌گاه پرچم ما فرود نمی‌آید و هیچ ضعفی در ما پدیدار نخواهد شد. شهید ابوطالب نیز با این ویژگی‌ها به مقاومت پیوست.

وی اضافه کرد: شهید ابوطالب مثل بقیه یک رزمنده عادی شروع کرد و به دلیل روحیات و اراده اش به سرعت پیشرفت کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، ادامه داد: ابوطالب در اوایل جوانی از فرماندهان محور صدیقین بود و در سال ۱۹۹۲ یکی از نیرو‌های جهادی بود که به  بوسنی رفت.

وی افزود: شهید ابوطالب قبل از سال ۲۰۰۰ فرمانده محور بنت‌جبیل و در جنگ ۲۰۰۶ مسئول محور بود و پس از آن در سال ۲۰۱۶ مسئولیت یگان نصر شد  و تا شهادت در این سمت بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، تاکید کرد: شکی نیست که از دست دادن حاج ابوطالب برای ما ضایعه بزرگی است، اما ما بر این باوریم که آن‌ها شهید شدند و به والاترین آرزوهای‌شان رسیدند. کسانی نیز که باقی مانده‌اند همان روحیه، عزم و اراده را دارند. 

وی گفت: پاسخ مقاومت به دشمن تروریست این است که اعضای یگانی که تعدادی از مسئولان آن را به شهادت رساندید، برای رویارویی با دشمن مصمم‌تر شده است.

سید حسن نصرالله، اظهار کرد: شهید ابوطالب اولین فرمانده میدانی بود که جبهه جنگ را برای حمایت از غزه گشود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، ادامه داد: این نبرد در جبهه لبنانی‌اش نقش مهمی در زمینه رویارویی بزرگ داشت و همچنان خسارات مادی، معنوی و روحی به دشمن وارد می‌کند و فداکاری می‌نماید.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های کارآمدی جبهه لبنان، فریاد‌ها و تهدید‌هایی است که از سران، مقامات و شهرک‌نشینان دشمن صهیونیستی می‌شنویم. اگر نبرد حزب‌الله  مؤثر نیست چرا دنیا برای دور کردن آن از جبهه غزه مداخله می‌کند؟

وی گفت: یکی از نتایج این نبرد این است که وجهه ارتش اسرائیل و اعتبار آن از بین رفته است.

سید حسن نصرالله، ادامه داد: جبهه ما و بقیه جبهه‌ها با قدرت پای میز مذاکره حضور دارند و قرار است از طریق آن به نتایج مشخصی برسیم.

دبیرکل حزب الله لبنان، اضافه کرد: ناوگان آمریکایی که برای ممانعت از هدف قرار گرفتن کشتی‌های اسرائیلی توسط یمنی‌ها به دریای سرخ و دریای عرب آمد، علیرغم استفاده از تمام توانایی‌هایش، نتوانست از کشتی‌های اسرائیلی یا سایر کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کردند، محافظت کند. این امر یک شکست بزرگ برای دو ناوگان دریایی مهم در جهان است. این امر یک شکست بزرگ برای دو ناوگان دریایی مهم در جهان است.

وی ادامه داد: جبهه عراق پدافند هوایی رژیم صهیونیستی و قدرت دفاع هوایی آن در منطقه را به شدت فرسایش داد و دشمن اسرائیلی از ردیابی موشک‌ها و پهپاد‌های پرتاب‌شده، عاجز است.

سید حسن نصرالله، گفت: رژیم اشغالگر در برابر فداکاری‌های رزمندگان مقاومت در غزه و رفح درمانده شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان، اظهار کرد: از ابتدای نبرد طوفان الاقصی،   دستگاه رسانه‌ای دشمن تلاش کرده است جبهه‌های پشتیبانی و آنچه در غزه در حال رخ دادن است را کوچک جلوه بدهد.

وی تصریح کرد: یکی از سران ارشد اسرائیل گفته است: اگر جبهه لبنان نبود، نیرو‌های کافی برای شکست غزه در دسترس بود.

سید حسن نصرالله، گفت: دشمن  تلفات واقعی خود را در جبهه شمالی اعتراف نمی‌کند تا دولت و نتانیاهو که اولویت اصلی خود را جنگ غزه می‌دانند تحت فشار قرار نگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: بخشی از جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن اعتراف نکردن به کشته‌ها و تلفات خود است در حالی که رسانه‌های نظامی صهیونیست‌ها عملیات نظامی را منتشر می‌کنند از جمله دستاورد‌های نبرد جبهه شمال، کوچ اجباری شهرک‌نشینان و ایجاد اختلال و توقف در صنعت، کشاورزی و گردشگری شمال فلسطین اشغالی است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: یکی از دستاورد‌های دیگر نبرد حزب‌الله این است که برای اولین بار در تاریخ اشغالگری رژیم صهیونیستی (۱۹۴۸) کمربند امنیتی در داخل این رژیم تشکیل شده است.

وی گفت: دشمن از این می‌ترسد که اوضاع به جنگ گسترده تبدیل شود و این همان چیزی است که تأثیر شدیدی بر جبهه غزه می‌گذارد و صهیونیست‌ها را مجبور می‌کند در مهمات‌شان صرفه‌جویی کنند.

وی افزود: دشمن ادعا می‌کند که ۲۰ گردان جنبش حماس را نابود کرده و در تلاش برای نابودی ۴ گردان باقی‌مانده در رفح است؛ این دروغ نشان‌دهنده شکنندگی دشمنی است که یک پیروزی خیالی به شهرک‌نشینان خود ارائه می‌کند.

سیدحسن نصرالله، گفت: هم از نظر انسانی و هم از نظر راهبردی خسارات هنگفتی به دشمن وارد شده است و در نهایت نمی‌تواند موضوع را کتمان کند، طبق آمار رسمی، ۸۶۳۶ نفر فقط معلول شده‌اند، پس در این‌صورت تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها چقدر است؟

وی ادامه داد: هربار که حمله ما به مقر‌های نظامی باعث کشته و زخمی شدن نظامیان دشمن می‌شد آن‌ها در اطراف مقر‌ها پراکنده می‌شدند و این فرصت خوبی جهت جمع‌آوری اطلاعات جدید توسط مقاومت بود.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دشمن مجبور شد پایگاه‌های خود را تخلیه کند و به دنبال ایجاد پایگاه‌های جدید در پشت کوه‌ها شد.

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله، گفت: به لطف خدا، پهپاد هدهد برای ما اطلاعات آورد و ما می‌توانیم آن مکان‌ها را با پرنده‌های خود هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *