معاون امور گمرکی گمرک ایران: گمرک در صف اول پیشران اقتصادی کشور است

14:56 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۹۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون امور گمرکی گمرک ایران: گمرک در صف اول پیشران اقتصادی کشور است
با توجه به وظایف و تکالیف متغیر گمرک حسب شرایط تحریم، وضع قوانین، تنظیم بازار و محدودیت‌ها، گمرک در صف اول پیشران اقتصادی کشور است که ایفای حقوق دولت را هم بر عهده دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش گمرک ایران، فرود عسگری که در روز دوم کارگاه آموزشی و هم اندیشی معاونین امور گمرکی سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از بهبود وضعیت کالا‌های متروکه در گمرکات اجرایی کشور، خواستار پیگیری و نظارت مستمر توسط معاونین امور گمرکی شد.

وی تصریح کرد: ارجاع کالای متروکه به سازمان اموال تملیکی در مهلت قانونی می‌بایست با اطلاع صاحبان کالا انجام شود.

معاون امور گمرکی گمرک ایران، با اشاره به کاهش محسوس اظهارنامه‌های در جریان در گمرکات، افزود: معاونین امور گمرکی به طور مستمر و دقیق نسبت به رصد اظهارنامه‌های در جریان اقدام کنند تا کالا‌ها پس از تشریفات قانونی در سریعترین زمان ممکن ترخیص شوند.

عسگری الزام به ثبت سفارش معتبر، تهیه گزارش‌های عملکردی موضوعی به ویژه در رابطه با کالا‌های راهبردی و حساس، بررسی نحوه اعمال ورود موقت، بررسی نظرات کارشناسان و ارزیابان، هماهنگی در پاسخ به استعلام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را از دیگر مواردی دانست که می‌بایست توسط معاونین گمرکی پیگیری شوند.

وی ضمن استقبال از برگزاری کارگاه آموزشی هم‌اندیشی معاونین فنی در گمرک، بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها و نیل به راهکار‌های اصلاح و بهبود را ثمره برگزاری چنین کارگاه‌هایی برشمرد و خواستار تداوم در برگزاری آن شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: گمرک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *