گفت‌وگو|

سلاجقه: قوه قضاییه همچون یک محیط‌بان با ما همکاری کرده است

8:00 - 02 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۸۱۱
سلاجقه: قوه قضاییه همچون یک محیط‌بان با ما همکاری کرده است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اینکه قوه قضاییه همچون یک محیط‌بان با ما همکاری کرده است، گفت: دستگاه قضا به ترک فعل‌ها، حیوان آزاری‌ها و شکار غیرمجاز ورود جدی داشته است.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته قوه قضاییه درباره اقدامات دستگاه قضا در برخورد با ترک فعل افراد و دستگاه‌ها در رابطه با آلودگی هوا گفت: قوه قضاییه و به ویژه دادستانی کل کشور و دادستانی استان‌ها طبق وظایف ذاتی‌شان به مسئله ترک فعل‌ها ورود کردند و در این زمینه پای کار بودند و همچون یک محیط‌بان با ما همکاری کردند و بسیار از آن‌ها تشکر می‌کنیم. همچنین از این بابت نیز سپاسگزاریم که جزای تعدادی از جرایم، مسائل محیط زیستی قرار داده شده که اقدام بسیار خوبی است.

وی ضمن اشاره به اینکه متاسفانه در مواردی در فضای مجازی شاهد فیلم‌هایی در رابطه با حیوان آزاری هستیم، ادامه داد: دستگاه قضا در این مورد در کنار ما بوده و پلیس فتا نیز به این مسئله ورود جدی داشته است و ما به صورت کاملا قانونمند با هرگونه فعالیتی که موجب ترویج حیوان آزاری شود، برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین درباره شکار‌های غیرمجاز بیان کرد: یکی از راهکار‌های بسیار خوب در رابطه با شکار‌های غیرمجاز که در دولت سیزدهم آغاز شده و امیدواریم به عنوان راهکاری بنیادی هر چه زودتر به وقوع بپیوندد، استفاده از ظرفیت انجمن تیراندازی و تمامی شکارچی‌هایی که به نحوی در کشور شناخته شده هستند، است. در انجمن تیراندازی برای شکارچیان ۱۰۰ میدان تیر و یا مجموعه تیراندازی در کشور تعریف شده و اگر این ظرفیت در اختیارشان قرار گیرد هم برای‌شان اشتغالزایی می‌شود و هم از نظر روانی تخلیه می‌شوند و از پیکره محیط زیست کشور بیرون می‌آیند.

سلاجقه افزود: قوه قضاییه نیز نسبت به برخورد با شکارچیان متخلف و کشف اسلحه‌های غیرمجاز ورود بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *