معرفی ستارگان کشتی که در المپیک پاریس غیبت دارند

8:45 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۷۶۳
معرفی ستارگان کشتی که در المپیک پاریس غیبت دارند
مسابقات کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در غیاب برخی چهره‌های نامدار در پاریس برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ شرایط متفاوتی خواهد داشت چرا که با رأی کمیته بین‌المللی المپیک در مورد عدم واجد شرایط بودن کشتی‌گیران روسیه و بلاروس شاهد تغییراتی بودیم، اما با این اوصاف، یکی از داستان‌های المپیک امسال این است که چه کسانی فرصت حضور در پاریس را از دست دادند. 

در اینجا نگاهی به ستارگان برتری می‌اندازیم که کشورهایشان در رده‌های وزنی مربوطه، شانس حضور در المپیک را از دست دادند:

کشتی آزاد

وزن ۵۷ کیلوگرم:

علیرضا سرلک (ایران) - دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ - سرلک در مسابقات قهرمانی جهان مقابل توماس گیلمن شکست خورد. پس از اینکه دو نفر از هموطنانش در دو تلاش قبلی نیز شکست خورده بودند، سومین شکست را در راهیابی ایران به پاریس قبول کرد. سرلک در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های انتخابی المپیک جهانی با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رخات کالژان از قزاقستان شکست خورد و پس از ان نیز مقابل اسپنسر لی مغلوب شد و ایران را از رقابت‌های المپیک حذف کرد. 

 ولادیمیر اگوروف (مقدونیه شمالی) - اگوروف کشتی گیر روسی الاصل که عنوان قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۲ را به دست آورد.

سلیمان آتلی (ترکیه) - آتلی که دو بار مدال‌آور جهان و شش مدال اروپا بود، در دو مسابقه صاحب سهمیه نشد و سپس کشورش از محمد کاراووس ۲۱ ساله در مسابقات جهانی استفاده کرد.

آندری یاتسنکو (اوکراین) - یاتسنکو در ۱۹ سالگی در سال ۲۰۱۷ در پاریس برنز جهان را به دست آورد، اما با از دست دادن مسابقه مقام سوم بازی‌های المپیک جهانی، نتوانست راهی پاریس شود.

هورست لر (آلمان) - دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱ امید‌های المپیک خود را در مرحله یک چهارم نهایی مقدماتی بازی‌های المپیک جهانی بر باد داد. 

 

معرفی ستارگان کشتی که در المپیک پاریس غیبت دارند

وزن ۷۴ کیلوگرم:

فرانک چامیزو (ایتالیا) - یکی از برجسته‌ترین و شناخته شده‌ترین کشتی گیران دهه گذشته. چامیزو چهار بار به فینال‌های جهانی رسید، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی را کسب کرد، در سال ۲۰۱۶ برنز المپیک را به دست آورد و ۹ مدال اروپایی از جمله چهار طلا را به دست آورده است، اما نمی‌تواند در پاریس کشتی بگیرد.

رمضان رمضانوف (بلغارستان) - دارنده مدال برنز جهان در سال گذشته در وزن ۷۰ کیلوگرم، که در سه مدال اروپا را به دست آورده است.

آوتاندیل کنچادزه (گرجستان) - دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۸ و برنده چهار مدال اروپا.

سونر دمیرتاش (ترکیه) - برنده سه عنوان اروپایی و سه مدال برنز جهان و المپیک. در جریان مراحل مقدماتی المپیک، دمیرتاش چهار مسابقه را با مجموع ۷ امتیاز به کشتی گیرانی که در پاریس حضور دارند، واگذار کرد.

وزن ۸۶ کیلوگرم:

دیپاک پونیا (هند) – پونیا در سال ۲۰۱۹ با کسب یک قرعه کشی سودمند به فینال جهانی رسید و به دلیل مصدومیت مقابل حسن یزدانی در فینال حاضر نشد و نقره گرفت. او در اولین مسابقه خود در مسابقات انتخابی المپیک آسیایی امسال شکست خورد.

بوریس ماکویف (اسلواکی) - ماکویف در جهانی ۲۰۱۷ پس از شکست جیدن کاکس، در مرحله نیمه نهایی مقابل حسن یزدانی مغلوب شد. او همچنین مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد.

وزن ۹۷ کیلوگرم:

ماگومد ابراگیموف (ازبکستان) – کشتی گیر ۳۹ ساله روسی الاصل ازبکستان با وجود برنز المپیک و دو قهرمانی آسیا در مسابقات جهانی سال گذشته مقابل احمد تاژودینوف و کایل اسنایدر از مسابقات قهرمانی جهان خارج شد. او در مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک جهانی چهار مسابقه را برد، اما در مبارزه برای مقام سوم شکست خورد.

ولادیسلاو بایتچایف (مجارستان) - یکی دیگر از کشتی گیران روس که برای مجارستان کشتی می‌گیرد، بایتچایف سه بار قهرمان یاریگین شده و یک مدال نقره و دو برنز اروپا را در کارنامه دارد.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

خاسانبوی راخیموف (ازبکستان) - راخیموف دارای دو برد مقابل گیبل استیوسون است. او مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۹ را به دست آورد، اما بعداً پس از مثبت شدن تست دوپینگش محروم شد.

کشتی فرنگی:

وزن ۶۰ کیلوگرم:

گئورگ قریبیان (ارمنستان) - قریبیان قهرمان اروپا در سال ۲۰۲۰، سال گذشته سه شانس برای کسب مقام المپیک داشت و همه آن‌ها را از دست داد.

وزن ۶۷ کیلوگرم:

هانسو ریو (کره) – ریو در طول دوره درخشان خود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ یک طلا کسب کرد. همچنین چهار طلا در مسابقات قهرمانی آسیا و دو طلا دیگر در بازی‌های آسیایی به دست آورد. او هم در مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک آسیایی و هم در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک جهانی موفق نبود. 

وزن ۷۷ کیلوگرم:

ویکتور نمس (صربستان) - رزومه او شامل یک عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷، یک برنز جهانی ۲۰۱۸، چهار مدال اروپایی و یک سفر به المپیک ۲۰۱۶ است، اما نمس در میدان پاریس غایب خواهد بود.

وزن ۸۷ کیلوگرم:

لاشا گوبادزه (گرجستان) - برنده سه مدال جهانی و قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ که دو بار در مسابقات قهرمانی اروپا نیز مدال گرفته است. گوبادزه در مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک جهانی شکست خورد و سپس در مسابقه مقام سومی که می‌توانست در پاریس حضور داشته باشد، دوباره مغلوب شد. 

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:

هایکی نبی (استونی) – فرنگی کار ۳۹ ساله استونیایی که در رزومه خود پنج مدال جهانی، از جمله طلا‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳، و یک نقره المپیک از سال ۲۰۱۲ است. آخرین سکوی جهانی او در سال ۲۰۱۹ بود که برنز گرفت. نبی در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک جهانی در دیدار رده بندی شکست خورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *