گزارش|

حفظ ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان آذربایجان غربی با ورود دستگاه قضا/ ۹۳ بنگاه اقتصادی از تعطیلی نجات یافتند

9:03 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۶۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حفظ ۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان آذربایجان غربی با ورود دستگاه قضا/ ۹۳ بنگاه اقتصادی از تعطیلی نجات یافتند
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به نجات واحد تولیدی با ورود دستگاه قضا گفت: سال ۱۴۰۲، ۲۹ جلسه با کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری برگزار شد که به مشکل ۱۱۹ واحد تولیدی رسیدگی شد که در انتها دادگستری توانست ۹۳ بنگاه اقتصادی را از ورشکستی نجات دهد.

 خبرگزاری میزان – در سال‌های اخیر، اقتصاد به یکی از مهم‌ترین مسائل کشور بدل شده به طوری که رهبر انقلاب چندین سال اخیر را با شعار‌های اقتصادی نامگذاری کردند و امسال هم شعار سال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

رهبر انقلاب طی پیام نوروزی گفتند: یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله‌ی تولید؛ تولید داخلی، تولید ملّی، برای همین هم هست که در این چند سال گذشته بر روی تولید ما تکیه کردیم. اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، بسیاری از مشکلات مهمّ اقتصادی مثل مسئله‌ی تورّم، مسئله‌ی اشتغال و مسئله‌ی ارزش پول ملّی، این مسائل اساسی اقتصاد به نحو خوبی به سمت حل پیش خواهد رفت. مسئله‌ی تولید بنابراین مسئله‌ی مهمّی است و به همین جهت امسال هم روی مسئله‌ی تولید تکیه میکنم و توقّع دارم، انتظار دارم که ان‌شاءالله یک جهشی در کار تولید اتّفاق بیفتد امسال، و بِجد اعتقاد دارم که این جهش بدون مشارکت مردم و بدون حضور مردم اتّفاق نخواهد افتاد

قوه قضاییه هم در سند تحول پیرو منویات رهبر انقلاب، بر مسئله حمایت از تولید تاکید کرده و  از  دادگستری‌ها و مسئولین قضایی خواسته تا حمایت از دستگاه تولید را در اولویت قرار دهند.  

از همین رو و در پی تاکیدات رهبر انقلاب و به مناسبت هفته قوه قضاییه به سراغ آذربایجان غربی رفتیم تا مهم‌ترین اقدامات این دستگاه در حوزه حمایت از تولید را بیان کنیم.

 رونق تولید کاهش وابستگی خارجی را به همراه دارد

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با میزان گفت:در سال‌های اخیر تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید، اشتغال و کارآفرینی است چرا که در صورت رونق تولید و اشتغال شکوفایی کشور و کاهش وابستگی‌ها صورت می‌پذیرد، بلکه، موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، بزهکاری و اختلافات خانوادگی که اکثر آن‌ها ریشه معیشتی دارند می‌شود بر همین اساس یکی از تاکیدات سند تحول قضایی که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری تدوین شده است حمایت قضایی از تولید و اشتغال است.

وی افزود: حمایت‌های قانونی و حقوقی از تولیدکنندگان در دستور کار دستگاه قضایی استان است و این حمایت‌ها در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان صورت می‌پذیرد، به طوری که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری برگزار و مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در آن مطرح شده است و با همراهی مجموعه‌های قضایی، نظارتی، اجرایی و بانکی با ۳۰۰ مصوبه از تعطیلی ۹۳ بنگاه کوچک و بزرگ جلوگیری و و ۸۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد و یا حفظ شده است.

بازدید مسئولان از واحدهای تولیدی موثر است

رئیس کل دادگستری آذربایجان با اشاره به تاثیر بازدید‌های میدانی اظهار کرد: در بازدید‌های میدانی از نزدیک مشکلات واحد‌های تولیدی بررسی شد و به صورت ملموس تاثیر این واحد‌ها در میزان اشتغال زایی برای جوانان از سوی مسئولان مشاهده می‌شود و این امر تاثیر بسیار بر همت مسئولین در راستای حمایت از این واحد‌های تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها و بی کاری کارگرانش دارد و ۴۷ بازدیدی که سال ۱۴۰۲ صورت گرفت نتایج مطلوبی به همراه داشت.

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۱ بازدید از واحد‌های تولیدی صورت گرفته و در ۵ جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان مشکلات ۲۲ واحد مطرح و درخصوص رفع مشکلات آن‌ها تصمیم‌گیری شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *