گفت‌وگو|

آزادی حمید نوری نشان دهنده قدرت مذاکره مسئولان قضایی و دیپلماسی است

7:50 - 30 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۶۶۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آزادی حمید نوری نشان دهنده قدرت مذاکره مسئولان قضایی و دیپلماسی است
یک نماینده مجلس با بیان اینکه آزادی حمید نوری کار بسیار سختی بود. گفت: به سرانجام رسیدن این کار قدرت مذاکرات و چانه‌زنی مسئولان قضایی و دیپلماسی کشورمان را نشان ‌داد.

خبرگزاری میزان- ۲۶ خردادماه سال جاری حمید نوری شهروند ایرانی که بیش از ۴ سال پیش در سوئد با اتهامات واهی بازداشت شده بود، به‌تازگی آزاد و به ایران بازگشت.

فتح الله توسلی در گفت‌وگو با میزان، در این باره بیان کرد: حمید نوری با اتهام واهی توسط سوئدی‌های بازداشت شد و این کشور بر خلاف مقررات و کنوانسیون بین‌المللی وی را مورد آزار و اذیت قرار داد.

نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه رفتار سوئدی‌ها با حمید نوری علی‌رغم ادعای دموکراسی و حقوق بشری آنها بود گفت: آزادی این شهروند کشورمان با پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی و شهید امیرعبداللهیان و دستگاه قضا انجام شد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: آزادی حمید نوری با پیگیری جدی وزارت امور خارجه و دستگاه قضا انجام شده و کار بسیار سختی بود. اکنون مسئولان سوئدی برای این اقدام توسط تندروهای اروپایی تحت فشار قرار دارند. اما به هر طریق تبادلی صورت گرفت که به نفع هر دو کشور است.

توسلی با بیان اینکه در آزادی حمید نوری کشور ثالث عمان به عنوان کشور دوست و همسایه بی‌طرفانه مسائل را دنبال می‌کرد ادامه داد: آزادی نوری قدرت مذاکرات و چانه‌زنی مسئولان قضایی و دیپلماسی کشورمان را نشان ‌داد که توانستند این پرونده سنگین را به نتیجه برسانند و وی را به آغوش وطن بازگردانند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمید نوری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *