جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

شمارش معکوس برای آغاز یورو؛ مانشافت در تکاپوی اولین پیروزی

18:40 - 25 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۰۲۳
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
شمارش معکوس برای آغاز یورو؛ مانشافت در تکاپوی اولین پیروزی
هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از امشب ۲۵ خرداد با بازی افتتاحیه بین آلمان، میزبان رقابت‌ها و اسکاتلند آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - هفدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دیدار افتتاحیه بین تیم‌های فوتبال آلمان و اسکاتلند امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه مونیخ آرنا (آلیانز آرنا سابق) برگزار خواهد شد.

با اعلام یوفا قضاوت این دیدار به کلمنت تورپین داور ۴۲ ساله سرشناس فرانسه سپرده شده است.

تورپین سابقه قضاوت در ۲ یوروی قبلی (۲۰۱۶ و ۲۰۲۰) را نیز در کارنامه دارد.

لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۴| شمارش معکوس برای آغاز یورو؛ مانشافت در تکاپوی اولین پیروزی

آلمان - اسکاتلند؛ آغاز یورو ۲۰۲۴ با یک جدال جذاب 

تیم ملی آلمان به عنوان میزبان این رقابت‌ها در تلاش است تا ناکامی ۲ یوروی قبلی را جبران کند و همانند سال ۲۰۰۶ یک تیم رویایی را تا مراحل پایانی برساند. 

تیم ملی آلمان در گروه‌ A رقابت‌ها با سه تیم مجارستان سوئیس و اسکاتلند همگروه است و شاگردان یولیان ناگلزمن در تلاش هستند تا در نخستین دیدار مقابل اسکاتلند به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کند.

تیم ملی اسکاتلند روی کاغذ شانس کمی برای صعود دارد. در اردوی تیم ملی اسکاتلند پس از یک رقابت هیجان‌انگیز در دور مقدماتی با پیروزی مقابل اسپانیا، نروژ و گرجستان، امیدواری زیادی وجود دارد. استیو کلارک اولین مربی‌ای است که ارتش تارتان‌ها را برای حضور در دوره متوالی یورو آماده می‌کند. او توانسته تیمی آماده را گرد هم آورد که می‌توانند یکی از شگفتی‌سازان در این دور از رقابت‌ها باشند. حال باید دید آیا می‌توانند از همین بازی اول میخ خود را مقابل میزبان محکم بکوبند یا خیر.

لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۴| شمارش معکوس برای آغاز یورو؛ مانشافت در تکاپوی اولین پیروزی

تیم ملی آلمان نیز شانس بالایی برای صعود از گروه A رقابت‌ها دارد و باید دید که در دیدار نخست مقابل اسکاتلند چه نتیجه‌ای رقم خواهد زد. در این خصوص به نکات آماری این دیدار خواهیم پرداخت: 

آلمان و اسکاتلند برای سومین‌بار در یک تورنمنت ملی مهم به مصاف هم می‌روند. مانشافت در هر دو دیدار قبلی در جام جهانی ۱۹۸۶ (۲-۱) و یورو ۱۹۹۲ (۲-۰) پیروز شده است.

اسکاتلند از ۱۳ بازی اخیر خود مقابل آلمان تنها یک‌بار پیروز شده است. در سال ۱۹۹۹ آن‌ها موفق شدند در یک بازی دوستانه با نتیجه ۱-۰ پیروز شوند.

آلمان با ۱۴ حضور در این رقابت‌ها، رکورددار است و همچنین با سه قهرمانی به‌طور مشترک با اسپانیا، پر افتخارترین تیم این رقابت‌ها هستند.

این چهارمین‌بار است که آلمان میزبان یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی است. آن‌ها در هر سه دوره قبلی به نیمه نهایی رسیده‌اند. (قهرمانی جام جهانی ۱۹۷۴، نیمه نهایی یورو ۱۹۸۸ و سومی جام جهانی ۲۰۰۶)

در ۲ تقابل پیشین ۲ تیم، دو پیروزی برای مانشافت به وجود آمده است که هر دو تقریبا پرگل بوده است. دیدار نخست ۲ تیم با برتری ۲ بر یک آلمان و دیدار دوم نیز با برتری ۳ بر ۲ ژرمن‌ها به پایان رسید و حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که دیدار سوم این ۲ تیم در چارچوب رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

فرم ۲ تیم طی انجام ۵ بازی اخیر به شکل زیر است:

لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۴| شمارش معکوس برای آغاز یورو؛ مانشافت در تکاپوی اولین پیروزی

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *