رشد ۲ برابری نرخ خشونت خانگی در اراضی اشغالی

14:39 - 25 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۹۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد ۲ برابری نرخ خشونت خانگی در اراضی اشغالی
گزارش‌ها و بررسی‌ها از وخامت بحران خشونت خانگی علیه زنان در اراضی اشغالی حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – نرخ خشونت خانگی در اراضی اشغالی در کمتر از یک سال گذشته ۲ برابر شد.

به گزارش تایمز آو اسرائیل، به موازات رشد ۲ برابری نرخ خشونت خانگی در اراضی اشغالی، از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون هشت زن در اراضی اشغالی به قتل رسیدند.

یکی از وزارت خانه‌های کابینه رژیم صهیونیستی به‌تازگی گزارش داد که ارجاع‌های مربوط به خشونت خانگی از سوی پلیس و سیستم قضایی در سال جاری میلادی به شدت افزایش یافته است؛ از ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) تاکنون ۴ هزار و ۵۶۵ مورد ارجاع برای خشونت خانگی از سوی پلیس و سیستم قضایی ثبت شده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۲ هزار و ۷۶۰ مورد بود.

کارشناسان از جمله جرم‌شناسان، مددکاران اجتماعی، روانشناسان و افسران پلیس رژیم صهیونیستی رشد سریع خشونت خانگی و افزایش شمار قتل زنان در اراضی اشغالی را هشداردهنده خوانده و تاکید کردند که زنان در اراضی اشغالی با تهدیدهای دائمی مواجه هستند.

محققان می‌گویند که افزایش مالکیت اسلحه شخصی نقش مهمی در افزایش تعداد تیراندازی‌ها به زنان در اراضی اشغالی داشته است؛ با وجود این، وسایل ساده خانگی از جمله چاقوی آشپزخانه، چکش و ... همچنان سلاح انتخابی برای کشتن زنان در اراضی اشغالی هستند.

زنان در اراضی اشغالی بیشتر از سوی نزدیک‌ترین افراد مورد حمله قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۲۳، اکثر قاتلان زنان از آشنا‌های آن‌ها بودند و در ۸۶ درصد موارد، قربانیان قاتلان خود را می‌شناختند.

ضمن اینکه میانگین سن قربانیان ۳۸ سال و مسن‌ترین آن‌ها ۷۶ سال و جوان‌ترین آن‌ها ۱۸ سال بود.

بررسی موضوع خشونت علیه زنان در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که این بحران به مرور زمان بدتر می‌شود.

در عین حال، سازمان ملل در روز‌های پایانی جولای ۲۰۲۲ برای چندمین بار، رژیم صهیونیستی را به‌عنوان تنها رژیم ناقض حقوق زنان در جهان معرفی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *