کنترل کرونا اولین تحول حوزه سلامت در دولت مردمی در سه ماه اول بود

15:35 - 24 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۸۹۶
کنترل کرونا اولین تحول حوزه سلامت در دولت مردمی در سه ماه اول بود
وزیر بهداشت با اشاره تحولات وسیع حوزه سلامت در دولت مردمی، از کنترل کرونا در سه ماه اول فعالیت دولت به عنوان اولین تحول یاد کرد و گفت: با اقدامات مطلوب دولت، منحنی کرونا شروع به نزول کرد که نقش شهید رییسی و دکتر مخبر، بسیار ویژه بود.

خبرگزاری میزان- طبق اعلام وبدا، بهرام عین اللهی در آیین افتتاح ۱۰۹ پروژه عمرانی سفر رییس جمهور شهید با عنوان «یادگار ابراهیم» که با حضور مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به راه اندازی ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در طول ۳۳ ماه گذشته، گفت: این تعداد تخت معادل ۱۳ درصد کل تخت‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی است. 

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۰۰ پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم تا کنون افتتاح شده است، افزود: تقویت شبکه بهداشت در دولت شهید آیت الله رییسی در دستور کار قرار گرفت و این عملکرد و توسعه خدمات و مراکز بهداشتی، بی سابقه بوده است. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دولت مردمی در وزارت بهداشت، ۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی جذب و ۶۷ هزار نفر نیز با قانون ایثارگری، تبدیل وضعیت شدند. همچنین بالغ بر ۳۸۰ دستگاه پیشرفته و سرمایه‌ای مانند سی تی اسکن، ام آر آی، سی تی آنژیوگرافی و شتاب دهنده عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

 عین اللهی از جذب دو هزار و ۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت: در این دولت، ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان بیمه شدند و درمان کودکان زیر ۷ سال، رایگان و صندوق حمایت از بیماری‌های خاص راه اندازی شد. 

وی از رشد دو برابری تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، تولید ۹۹ درصد دارو و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در کشور، اجرای برنامه سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان کشور به عنوان دیگر اقدامات شاخص وزارت بهداشت در این مدت یاد کرد. 

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز ۲۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان خراسان رضوی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح و با افتتاح آن‌ها ۳۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه می‌شود. برخی از این پروژه‌ها شامل ۳ بیمارستان و تجهیزات سنگین از جمله سی تی آنژیوگرافی، ام آر آی، شتاب دهنده و اسپکت سی تی است.

 عین اللهی با بیان اینکه بزرگترین مرکز درمان سرطان در مشهد در مراحل پایانی تکمیل و افتتاح است، افزود: شرط ما برای افتتاح پروژه ها، شروع به کار و پذیرش بیماران است و به همین دلیل، این پروژه حداکثر تا هفته دولت امسال، تکمیل و افتتاح می‌شود. 

وی گفت: اولین پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت فردای تشییع پیکر و خاکسپاری شهید آیت الله رییسی در مشهد مقدس با افتتاح ۲۲ پروژه با ارزش سه هزار میلیارد تومان آغاز شد که در قالب آن پویش، اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید آیت الله رییسی و همچنین بزرگترین مجتمع آموزشی علوم پزشکی کشور با استقرار ۴ دانشکده، ظرفیت ۴ هزار دانشجو، ۵۰ کلاس درسی بزرگ، ۹ سالن همایش و زیربنای ۵۵ هزار متر مربع افتتاح شد. 

وزیر بهداشت به تشریح عملکرد حوزه سلامت در استان خراسان رضوی پرداخت و خاطرنشان کرد: در دولت مردمی ۱۳۶ پروژه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شده که ۴۵ پروژه از آن‌ها در سه هفته اخیر به ثمر نشسته است. 

 عین اللهی تاکید کرد: اضافه شدن ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید، رشد ۱۰ درصدی جذب اساتید هیات علمی با جذب ۱۵۴ عضو هیات علمی، اضافه شدن ۳۰ دستگاه آمبولانس، رشد سه برابری جذب گردشگران سلامت و کسب رتبه اول کشور در این حوزه، توزیع ۱۳ دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی، رشد ۹۷ درصدی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، افزایش ۵۰ درصدی تعداد دانشجویان پزشکی در استان، رشد ۴۵ درصدی چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و بین المللی، خرید و بکارگیری ۳۴ دستگاه موتورلانس، خرید ۳۵ دستگاه تله کاردیولوژی برای کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، توزیع سه هزار و ۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، انجام ۴۰۰ عمل کاشت حلزون شنوایی، اجرای برنامه سلامت خانواده در ۱۰ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جذب ۳۵۰ دانشجوی خارجی، رشد ۵ برابری پیوند قلب و اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک از اقدامات ارزشمند دولت مردمی در استان خراسان رضوی بوده است.

وی با اشاره به حضور خود در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در هفته گذشته در ژنو، گفت: اقدامات ارزشمند شهید آیت الله رییسی در حوزه سلامت به ویژه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در شرایطی که کودکان مظلوم غزه به شهادت می‌رسند، بی سابقه بوده و از ایشان به عنوان رییس جمهورِ پشتیبان و حامی سلامت یاد کردیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *