«قرارگاه جلب» در مراجع انتظامی استان البرز ایجاد می‌شود

11:38 - 24 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۸۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
«قرارگاه جلب» در مراجع انتظامی استان البرز ایجاد می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب کرج خواستار ایجاد قرارگاه جلب در مراجع انتظامی و پیگیری وضعیت جلب متهمین تا پایان خردادماه سال جاری شد.

خبرگزاری میزان - اولین نشست نظارت بر ضابطین دادگستری به ریاست حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز و با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و تعدادی از معاونان دادستان کرج و تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی و مدیران دستگاه‌های امنیتی در دادسرای عمومی و انقلاب کرج برگزار شد.

حسن مددی در این نشست با تاکید بر اینکه نظارت بر ضابطین در سال جاری بر اساس نسخه جدید سند تحول و تعالی، نظام‌مند و منظم شده است بر ضرورت انجام بازدید‌ها و بازرسی از بازداشتگاه‌ها توسط خود نهاد بازداشت کننده و قضات تاکید کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه تشکیل و ایجاد بازداشتگاه قانونی در کلیه حوزه‌های قضایی برای سال ۱۴۰۳ ابلاغ شده است خواستار ایجاد قرارگاه جلب در مراجع انتظامی و پیگیری وضعیت جلب متهمین تا پایان خردادماه سال جاری شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بر لزوم بررسی سلامت افراد بازداشتی در بدو بازداشت تاکید کرد و افزود: هرچند وضعیت بهداشت محیطی در بسیاری از بازداشتگاه‌های استان مطلوب است، اما در تعدادی از آن‌ها نیازمند بهبود‌هایی هستیم.

وی در ادامه به منظور رصد دقیق و منظم جرایم در استان، خواستار تهیه و بروزرسانی اطلس جغرافیایی جرم در استان شد.

فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) پایه‌های مهم تامین امنیت در کشور هستند یادآور شد: بسیاری از تخلفات یا بزه‌های مرتبط با ضابطین خاص و عام، ریشه در کم اطلاعی نسبت به قوانین موضوعه دارد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آمادگی دارد در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب، همکاری لازم را داشته باشد. 

در این نشست همچنین ایرج عباسی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح البرز گزارشی در خصوص وضعیت رسیدگی به جرایم مرتبط با نیرو‌های نظامی در استان ارائه و بر سیاست پیشگیری با برگزاری دوره‌های آموزشی برای ضابطان و همچنین رفع نواقص دوربین‌های ثبت وقایع تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *