وزیر فرهنگ: در بخش کاغذ به خودکفایی رسیدیم

13:16 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۹۸
وزیر فرهنگ: در بخش کاغذ به خودکفایی رسیدیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها همانند کاغذ به خودکفایی دست یافته‌ایم، گفت: بودجه وزارت فرهنگ از ۱۲۰۰ میلیارد به ۲۰۰ هزار میلیارد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح اقدامات وزارت فرهنگ در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: افزایش بودجه از ۱۲۰۰ میلیارد به ۲۰۰ هزار میلیارد به عنوان دستاورد‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: زیرساخت‌های فراوانی شکل گرفته که از جمله آن‌ها بنیاد پویانمایی، بنیاد نظامی، بنیاد سبک زندگی ایرانی اسلامی و بنیاد ملی تئاتر ایران است. نمایشگاه‌های متعدد برگزار شد. در برخی از بخش‌ها همانند کاغذ نیز به خودکفایی دست یافته‌ایم.

اسماعیلی ایجاد شهر جهانی نوآوری، فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق هنر را دستاوردی مهم و قابل توجه دانست و بیان کرد: اساسنامه شهر جهانی نوآوری، فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق در حال تصویب است و در ۱۲ منطقه کشور پایگاه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به دنبال تکمیل برنامه‌های نیمه کاره‌ای که با توجه به عمر کوتاه این دولت شکل گرفت، هستیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه کتاب امسال با رشد ۵۰ درصدی نسبت به پارسال ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشت، با این حال تأثیر افزایش قیمت کتاب در افزایش فروش نمایشگاه بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد نبوده است.

وی در مورد پیامش به دولت بعد گفت: حوزه فرهنگ در طول ۴۰ سال گذشته کمی مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، اما در دولت مردمی شهید رئیسی شاهد بازگشت به فرهنگ و هنر بودیم و برنامه‌ریزی فراوانی در این زمینه شکل گرفت. زیرساخت‌های فراوانی فراهم شد و امیدواریم دولت‌های بعد به این موفقیت‌ها را ادامه دهند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *