اجرای دومین حکم اعدام با تزریق کشنده در میسوری آمریکا

8:30 - 23 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۶۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اجرای دومین حکم اعدام با تزریق کشنده در میسوری آمریکا
دومین حکم اعدام در ایالت میسوری آمریکا با تزریق کشنده برای یک زندانی ۶۹ ساله اجرا شد.

خبرگزاری میزان – دومین زندانی محکوم به اعدام در ایالت میسوری آمریکا در سال جاری اعدام شد.

به گزارش یواس‌اِی‌تودی، دومین حکم اعدام با تزریق کشنده در ایالت میسوری آمریکا در سال جاری برای دیوید هوزیر، زندانی ۶۹ ساله اجرا شد.

هوزیر که سابقه خدمت در نیروی دریایی آمریکا را داشت، همواره بر بی‌گناهی خود تاکید می‌کرد؛ ضمن اینکه وکلای او نیز اعلام کردند که اسناد و شواهد فیزیکی لازم برای محکومیت وی به اعدام از جمله دی‌ان‌اِی و ناتوانی در شناسایی گلوله‌های شلیک شده در صحنه جنایت هرگز به دادگاه ارائه نشدند.

آن‌ها همچنین خواستار عفو هوزیر به دلیل داشتن دوران کودکی سخت بودند؛ پدر این زندانی که کارآگاه پلیس بود، زمانی که هوزیر ۱۶ ساله بود، به قتل رسید.

ایالت میسوری در ماه آوریل (فروردین) نیز برایان دورسی را با تزریق کشنده اعدام کرد.

اجرای حکم اعدام بعدی در آمریکا برای ۲۶ ژوئن (۶ تیر) در ایالت تگزاس برنامه ریزی شده است؛ ایالت میسوری نیز در ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) حکم اعدام دیگری را اجرا خواهد کرد.

اجرای احکام اعدام در آمریکا به دلیل استفاده از روش‌های به شدت مورد انتقاد، یکی از مهم‌ترین موضوع‌های نقض حقوق بشر در این کشور است؛ نقض حقوق بشری که ابعاد مختلفی دارد.

اهمیت این موضوع به حدی است که موضوع اعدام یکی از سوژه‌های مورد توجه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیز است و اعلام موضع در این باره برای آن‌ها جز مسائل دارای اولویت است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد در ماه نوامبر (آبان)، حکم فدرال اعدام ۴۲ زندانی مرد محکوم به این مجازات را اجرا می‌کند؛ این وعده در یک سند ۸۷۷ صفحه‌ای کارزار انتخاباتی ترامپ با نام «پروژه ۲۰۲۵» مطرح شده است که نشان‌دهنده گسترده شدن صدور احکام اعدام نیز است.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود اجرای احکام اعدام فدرال را پس از وقفه‌ای ۱۷ ساله ازسرگرفت و ۱۳ نفر را اعدام کرد.

از ۴۲ مردی که در حال حاضر محکوم به اعدام فدرال هستند، ۳۸ درصد سیاه‌پوست هستند؛ این سهم سیاه‌پوستان از حکم اعدام فدرال در حالی وجود دارد که سهم آن‌ها از جمعیت آمریکا حدود ۱۴ درصد است؛ هفت نفر از ۱۳ زندانی که در سال ۲۰۲۱ از سوی دولت آمریکا اعدام شدند، رنگین پوست بودند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اعدام در آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *