مسکو: کار بر روی توافقنامه جامع با ایران را ادامه می‌دهیم

15:14 - 22 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۵۴۵
مسکو: کار بر روی توافقنامه جامع با ایران را ادامه می‌دهیم
سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه کار بر روی توافقنامه جامع میان ایران و روسیه ادامه دارد، گفت که مسکو قصد توسعه روابط را با تهران دارد.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که ایران و روسیه به کار خود بر روی توافقنامه جامع همکاری دوجانبه ادامه می‌دهند.

پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که این توافق، موقتا به حالت تعلیق درآمده است.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، با انتشار پیامی در ایکس نوشت: روند نهایی شدن توافقنامه راهبر‌ی ایران و روسیه براساس برنامه در حال انجام است.

جلالی تاکید کرد: آنچه به عنوان تعلیق توافقنامه اجرایی همکاری دو کشور در رسانه‌ها ذکر شده است، نادرست و نتیجه ترجمه غیردقیق اظهارات مقام‌های روسیه است.

پسکوف با تاکید بر این که تهران و مسکو کار بر روی توافق جامع راهبردی را ادامه می‌دهند، بیان کرد: اگرچه برنامه رویداد‌های خاص ممکن است تغییر کند.

سخنگوی کاخ کرملین بار دیگر تاکید کرد: روسیه قصد دارد روابط با ایران را توسعه دهد.

لاوروف: متن توافقنامه همکاری با ایران به طور کامل مورد توافق قرار گرفته است

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی پس از اجلاس وزیران خارجه بریکس گفت: متن توافقنامه جدید همکاری همه‌جانبه با ایران به‌طور کامل مورد توافق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این توافقنامه را نمی‌توان امضا کرد، یادآور شد: امضای این توافق با ایران نیاز به انجام تعدادی اقدامات رویه‌ای و قانونی در مورد موضوعاتی دارد که پیش از این در توافقنامه مشخص شده است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه این اقدامات هنوز تکمیل نشده، بیان کرد: اما در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه ایران پایبندی خود به این سند را تایید کردیم.

این مقام ارشد روسیه بیان کرد: این توافقنامه برای رساندن روابط بین فدراسیون روسیه و ایران به سطح کیفی جدیدی طراحی شده است.

لاوروف گفت: ما قادر خواهیم بود این کار را (امضای توافقنامه) به محض اینکه مسائل رویه‌ای از طرف همکاران ایرانی ما حل شود، انجام دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *