بالغ بر ۵هزار و ٩٠٠هکتار زمین دستگاه‌ها برای نهضت ملی مسکن سنددار شد

11:14 - 22 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۴۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بالغ بر ۵هزار و ٩٠٠هکتار زمین دستگاه‌ها برای نهضت ملی مسکن سنددار شد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شکست رکورد تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، گفت: ۵هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی از دستگاه‌ها شناسایی و برای آن‌ها سند اخذ شد.  

خبرگزاری میزان - ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با مقایسه تامین زمین و مسکن در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم رکود تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شکسته شد. 

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۵۳ هزار هکتار زمین آماده شد که نسبت به متوسط ۱۰ سال اخیر با رشد ۳۰۰ درصدی همراه بوده است. 

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: ۱۱۰ هزار هکتار زمین نیز برای ساخت و چرخه مسکن مورد بررسی قرار گرفت که از این میزان ۴۸ هزار هکتار برای ساخت مسکن قطعی شده است و ۳۱ هزار هکتار در کارگروه‌های کارشناسی با مخالفت روبرو شد؛ ۱۸ هزار هکتار هم در مراحل بررسی کارشناسی قرار دارد.

مالکی با بیان اینکه ۵هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی از دستگاه‌ها شناسایی و برای آن‌ها سند اخذ شد، اظهار کرد: برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت تمامی بخش‌ها استفاده شد و ۲۳هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی تامین شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در دولت سیزدهم ۴۸هزار پرونده حقوقی را به سرانجام رساند، گفت: ۵۲۱ هزار تعرض به اراضی دولتی را شاهد بودیم که از طریق یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیگیری شد و ۱۵هزار و ۲۰۲ مورد رفع تعرض شد که معادل ۶هزار و ۹۰۰ هکتار زمین بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ماهیت مولدسازی درآمد هزینه است و این موضوع در اساسنامه سازمان ملی زمین و مسکن آمده و برای این سازمان موضوع جدیدی نیست. 

مالکی تاکید کرد: وقتی در گذشته پروژه‌ای تعریف نشده بود نیازی به مولدسازی هم نبوده‌است به همین دلیل میزان مولدسازی در ۳ سال گذشته افزایش پیدا کرده چراکه پروژه‌ها در حال افزایش است و حدود ۶٠ همت شناسایی منابع صورت گرفته که بیش از ٣٠ همت محقق شد؛ در حالی که این عدد در سال ١۴٠٠ حدود ٢ همت بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *