بوداپست، میدانی تلخ برای برادران گرایی/ پایان رویای المپیک برای فرنگی‌کاران شیرازی

8:15 - 21 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۲۷۴
بوداپست، میدانی تلخ برای برادران گرایی/ پایان رویای المپیک برای فرنگی‌کاران شیرازی
در پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی در بوداپست، فرنگی‌کاران شیرازی شانس حضور در المپیک را از دست دادند.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام امره پولیاک و یانوس وارگا روز‌های ۱۹ و ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال برنز و کسب ۱۷۳ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

این مسابقات فارغ از رتبه‌بندی کشتی‌گیران، برای برخی فرنگی‌کاران اهمیت ویژه‌تری داشت چرا که رقابت انتخابی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در سه وزن ۶۰، ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم نیز محسوب می‌شد، جایی که بر اساس نظر کادر فنی و چرخه انتخابی در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد و امیررضا ده‌بزرگی، در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی و در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری شانس ملی‌پوش شدن را داشتند که در نهایت کشتی‌گیران استان فارس و شهر شیراز رویای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست دادند.

بنابراین گزارش پس از برگزاری دیدار انتخابی میان دو نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران، مهدی محسن‌نژاد (خوزستان) با پیروزی ۳ بر یک مقابل امیررضا ده‌بزرگی (فارس)، به عنوان نماینده ایران برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتخاب شد.

در مبارزه انتخابی وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی قهرمان شیرازی المپیک و جهان با نتایج ۶ بر صفر و ۶ بر ۴ مقابل سعید اسماعیلی از خوزستان مغلوب شد و نتوانست به دوبنده تیم ملی برسد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم تورنمنت مجارستان در مرحله یک چهارم نهایی محمدعلی گرایی دارنده ۳ مدال برنز جهان برابر سلیمانف از آذربایجان دارنده ۲ مدال نقره جهان با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد و در همین وزن محمدرضا مختاری نیز مقابل حریف ژاپنی ۹ بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا گرایی و مختاری دو فرنگی‌کار دیگر استان فارس شانس حضور در المپیک را از دست بدهند و امین کاویانی‌نژاد ملی‌پوش این وزن لقب بگیرد. 

به این ترتیب ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است: 

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد (خوزستان) 

۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی (خوزستان) 

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد (خوزستان) 

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی (خوزستان) 

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) 

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده (خوزستان)

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *