رئیس کل دادگستری استان سمنان: ۴۶ درصد از کادر قضایی استان، غیربومی هستند

9:27 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۱۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: ۴۶ درصد از کادر قضایی استان، غیربومی هستند
رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن دیدار با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: کارکنان غیربومی استان، بعد از چند سال خدمت تمایل دارند که به استان‌های خود برگردند، پس باید با برگزاری دوره کارآموزی استانی در تامین نیروی و انتقال قضات تسریع کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان به همراه معاون قضایی خود با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) در خصوص بررسی وضعیت و مشکلات دادگستری کل استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در نشست مشترک با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از پیگیری تخصیص کادر قضایی و بررسی مسائل اداری مرتبط با کارکنان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری عنوان کرد: با نظر مساعد معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه توافقات خوبی در ارتباط با رفع مشکلات دادگستری کل استان در حوزه منابع انسانی حاصل شد و وی دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد و مقرر گردید زمینه لازم به منظور برگزاری اولین دوره کارآموزی قضایی در استان سمنان فراهم شود و واجدین شرایط از محل دانش آموختگان دانشگاه‌های استان سمنان و مدارس علمیه سطح استان و استان‌های همجوار شناسایی و معرفی شوند.
 
وی افزود: معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه همچنین با تخصیص شمار قابل توجهی از دادرسان علی‌البدل و تامین نیرو از دوره‌های در شرف تقسیم استان‌ها موافقت کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهتمام معاون منابع انسانی در چینش و تخصیص کادر قضایی بیان داشت: حدود ۴۶ درصد از کادر قضایی این استان غیربومی هستند و این تمایل که بعد از گذشت چندین سال خدمت در استان متقاضی انتقال به استان خود باشند، وجود دارد لذا ضرورت دارد با برگزاری دوره‌های کارآموزی استانی در تامین نیروی جایگزین و تسهیل در نقل و انتقال قضات تسریع کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خصوص جذب کادر اداری از محل آزمون استخدامی عنوان کرد: تمامی نیرو‌ها اداری از محل آزمون استخدامی به کارگیری شدند و در صورت نیاز در آینده از محل برگزاری آزمون استخدامی جذب خواهیم داشت.
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهم موضوعات مطروحه در تشریح سیاست‌های جذب و گزینش در قوه قضاییه، گفت: الفت از جمله مدیران جهادی کشورمان است که با نگاه، روحیه و اقدامات جهادی پیگیر امور است، وگرنه جذب این تعداد کادر قضایی و اداری در اسرع وقت امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *