رئیس کل دادگستری یزد: حمایت‌های کمیته امداد مشارکتی و همراه با مداقه به ابعاد اجتماعی باشد

8:51 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۹۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: حمایت‌های کمیته امداد مشارکتی و همراه با مداقه به ابعاد اجتماعی باشد
رئیس کل دادگستری استان یزد کمیته امداد امام‌خمینی (ره) را یکی از نهاد‌های با ارزش نظام اسلامی و از برکات وجودی امام راحل ذکر برشمرد و گفت: حمایت‌های این نهاد پربرکت انقلاب اسلامی باید، مشارکتی و با مداقه بوده و سمت و سوی آن به ابعاد مهم فرهنگی و اجتماعی باشد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان یزد، اظهار کرد: این نهاد پر برکت در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی با انگیزه و نگاه حمایتی اقشار کمتر برخوردار و محروم جامعه با تشکیلات و یک شاکله مختصر و عمدتا در درون استانداری‌ها شکل گرفت که در این سال‌ها منشا حرکت و برکات بسیاری بوده است.

وی پالایش عائله و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) به صورت مستمر را ضروری دانست و گفت: هدف اصلی تشکیل این نهاد مقدس، کمک و حمایت از اقشار محروم جامعه است؛ لذا جا دارد در پاره‌ای از اوقات با پالایش دقیق افراد و خانواده‌های تحت پوشش در مسیر خالص‌سازی و هدفمندسازی کمک‌های این نهاد حرکت کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد از رخوت، سستی و ورود به معاملات سیاسی به‌عنوان بزرگ‌ترین آفت این نهاد یاد کرد و گفت: هر نهاد و سازمان در طول تاریخ خود، فراز و فرود‌هایی را تجربه کرده‌است که کمیته امداد هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی افزود: در کمیته امداد امام‌خمینی (ره) پس‌از سال‌های پرتلاش و خلوص نیت سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی در دوره‌های اخیر نیز گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و امور مهمی اجرایی و دنبال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با بیان اینکه مشارکتی کردن حمایت و کمک‌های کمیته امداد ضروری است، عنوان کرد: کمک‌ها باید با هوشمندی به گونه‌ای طراحی شود که مشارکتی باشد و موجب تنبل‌پروری و رخوت نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، استفاده از ظرفیت احکام جایگزین حبس در جهت جلب حمایت و ایجاد زمینه‌های کمک به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را مطرح و بیان کرد: تهیه یک لیست کامل از خدمات مورد نیاز کمیته امداد و ارائه آن به قضات جهت استفاده از آن در صدور احکام جایگزن حبس می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر استان پرداخت.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *