گفت‌وگو|

فلاحت‌زاده: قلعه‌نویی به عهد خود وفا کرد/ بازی مقابل ازبکستان حیثیتی است

1:23 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فلاحت‌زاده: قلعه‌نویی به عهد خود وفا کرد/ بازی مقابل ازبکستان حیثیتی است
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: حضور نسل جدید در تیم ملی همه را به وجد آورد و نسبت به آینده امیدوار کرد باید به صورت همه جانبه از آن‌ها حمایت شود تا آینده روشنی را در فوتبال ایران شاهد باشیم.

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: قلعه‌نویی به عهد خود وفا کرد و جوانگرایی را در تیم ملی ایجاد کرد. ملی‌پوشان بازی خوبی را به نمایش گذاشتند، اما متأسفانه در ساختار دفاعی خوب نبودیم و در بازی‌های بعدی باید با تمرکز بیشتری وارد میدان شویم. 

وی ادامه داد: مقابل هنگ‌کنگ نیاز به برد داشتیم و بهترین فرصت بود تا از جوانان استفاده شود و آن‌ها را محک بزنیم که خدا را شکر مثبت بود و ما را به آینده تیم ملی امیدوار کرد. عملکرد نسل جدید در این مسابقه ستودنی بود و من از آن‌ها حمایت می‌کنم و امیدوارم در مراحل بعدی نیز هماهنگ‌تر و بهتر از این عمل کنند. خدا را شکر به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و نکته‌ای که این مسابقه داشت این بود که باید بیش از پیش روی نقاط ضعف در خط دفاعی کار کنیم تا در مراحل بعدی مقابل تیم‌های بزرگ اشتباه نکنیم، چراکه جای هیچ اشتباهی نخواهد بود.

نسل جوان تیم ملی انگیزه‌های زیادی برای موفقیت دارند

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه عدم برگزاری بازی تدارکاتی مفید باعث ایجاد چنین ناهماهنگی در تیم شد، تصریح کرد: متأسفانه بازی‌های تدارکاتی کمی را برگزار کردیم و بازیکنان آنطور که باید با یکدیگر هماهنگ نبودند. برای هماهنگی بیشتر بین بازیکنان جوان به زمان بیشتری نیاز است و اکنون وقت انتقاد نیست. وظیفه کادر فنی تیم ملی در این زمان این است که بازیکنان را با یکدیگر هماهنگ کند و به صورت همه جانبه آن‌ها را حمایت کند. هرچند ممکن است که در مقطع کنونی همانند دیدار با هنگ کنگ ضرر کنیم و ۲ گل دریافت کنیم، اما قطعاً در آینده سود بزرگی از این موضوع خواهیم برد چرا که نسل جوان تیم ملی انگیزه‌های بیشتری برای کشف موفقیت خواهند داشت.

فساد‌ به تیم‌ها نفوذ کرده و باعث افت بازیکنان شده

فلاحت‌زاده با بیان اینکه برخی فساد‌ها در فوتبال ایران مانع پیشرفت بازیکنان می‌شود، عنوان کرد: فساد‌هایی که در لیگ برتر وجود دارد به تیم‌ها نفوذ کرده و یکی از دلایل افت بازیکنان شده است. اصلی‌ترین دلیل آن، نبود VAR است و دومین دلیل عدم حمایت از جوانان و سومین دلیل آشنابازی‌هایی است که باعث شده بازیکنان با استعداد زمینه حضور در مسابقات رسمی را نداشته باشند.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: استعدادیابی و آموزش بازیکنان جوان به صورت اصولی پیش نمی‌رود و برخی از مربی پایه‌ها یاد گرفتند که یک توپ را به زمین می‌اندازند تا بازیکنان با آن سرگرم شوند. باید در بحث حقوق، بازیکنان جوان را حمایت کرد و از این جهت به آن‌ها بها دهند تا انگیزه کافی برای پیشرفت داشته باشند. امیدوارم نظارت کافی روی این موضوع انجام شود تا برخی اشخاص با گرفتن رشوه فوتبال ایران را به نابودی نکشانند.

نباید مقابل ازبکستان بی‌محابا بازی کنیم

وی با بیان اینکه ازبکستان از قدیم جزو تیم‌های خوب آسیا بوده، گفت: ازبکستان همواره تیم گردن کلفتی در آسیا بوده و تیم ملی ایران مقابل آن‌ها بیشترین بازی را برگزار کرده که در اکثر آن‌ها پیروز بوده، اما در چند سال گذشته ازبکستان وارد پیشرفت خوبی شده و نمونه آن را در جام ملت‌های آسیا شاهد بودیم. ازبکستان در بازی رفت مقابل ایران هم از بازی باخته یک امتیاز گرفت و اکنون هم امتیاز با ما مشترکا در صدر جدول هستند. نباید اجازه دهیم که آن‌ها به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کنند چرا که به اقتدار ما لطمه خواهد زد.

فلاحت‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: این دیدار حیثیتی است، اما نباید بی‌محابا مقابل ازبکستان بازی کنیم و امیدوارم تماشاچیان در این مسابقه سنگ تمام بگذارند و از سوی تمام رسانه‌ها و پیشکسوتان حمایت همه جانبه صورت بگیرد. شاگردان قلعه‌نویی دست و پا بسته نخواهند بود و مهاجمانی در سطح اول اروپا در اختیار داریم و از نظر من در ورزشگاه آزادی ما برنده این دیدار خواهیم بود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *