توضیحات کاظمی قمی درباره آخرین وضعیت حقابه ایران و حادثه کنسولگری افغانستان

16:35 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۶۰
توضیحات کاظمی قمی درباره آخرین وضعیت حقابه ایران و حادثه کنسولگری افغانستان
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان با اشاره به تامین حقابه کشور از هیرمند از ارائه پیشنهاد اعزام هیئت‌های فنی به افغانستان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان روز شنبه، ۱۹ خرداد در نشستی خبری در پی برگزاری اجلاس گروه تماس منطقه‌ای افغانستان درباره تامین حقابه ایران از هیرمند، گفت: در سال آبی جاری در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ با توجه به اینکه امسال سال نرمال آبی بود تا امروز نیمی از حقابه ایران از هیرمند محقق شده است.

به گفته وی، سال گذشته ۳۲ میلیون مترمکعب از حقابه را توانستیم احصا کنیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که بقیه حقابه ایران از هیرمند در سال جاری دریافت شود و اظهار کرد: ما پیشنهاد دادیم هیئت‌های فنی ایران به افغانستان اعزام شوند.

کاظمی قمی همچنین درباره موضوع کارمند کنسولی افغانستان که در رفتار با عکاس مشهدی تخلف کرده بود، تصریح کرد که به شدت با این فرد، برخورد شد.

وی با بیان اینکه در مسئله مشهد راجع به خانم محترمی از سوی کارمندی از سرکنسولگری افغانستان در مشهد مورد تعرض قرار گرفته است، من صحت این خبر را به دست نیاوردم، اظهار کرد: هر نمایندگی سیاسی و کنسولی هر کشوری اگر بخواهد تخطی کند اصول دیپلماتیک را دستگاه دیپلماسی برخورد خواهد کرد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان درباره موضوع برخورد با یکی از عکاس‌ها در مشهد، نیز گفت: به شدت با آن برخورد شد به گونه‌ای که آن کارمند باید از ایران برود و این اتفاق رخ داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *