«همستر کامبت» می‌تواند شما را پولدار کند؟

8:05 - 20 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
«همستر کامبت» می‌تواند شما را پولدار کند؟
همستر که این روزها اکثر افراد را در فضای مجازی به خود جذب کرده، رویای پولدار شدن را در سر بسیاری از مردم پرورانده که با وجود آینده مبهم این ربات تلگرامی لازم است افراد با احتیاط با این پدیده نوظهور برخورد کنند.

خبرگزاری میزان - این روز‌ها بازار تلگرام چنان گرم شده است که اگر کاربر این اپلیکیشن فیلترشده باشید به‌صورت تقریبا لحظه‌ای ورود یکی از دوستان و آشنایانتان به این برنامه ممکن است شما را متعجب کند که چه شده این افراد سری به تلگرام زده‌اند.

دراین بین افرادی هم ممکن است به شما پیام دهند و دعوت‌نامه ارسال کنند که شاید سال‌ها از هم خبری نداشتید، ولی واقعیت این است که آن‌ها یاد شما نیفتاده‌اند و درحال جمع‌کردن سکه‌های خود هستند.

همستر کامبت یک بازی Tap to Earn و رباتی تلگرامی است که به کاربران اجازه می‌دهد با ضربه‌زدن روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود و انجام وظایفی ساده سکه‌های درون بازی را جمع کنند.

البته باید به این نکته توجه کرد که این پدیده نوظهور می‌تواند پیامدهایی‌هایی هم داشته باشد چراکه برخی به دلیل خوش‌بینی، سود بیشتر و یا طمع به این بازار‌ها تمایل پیدا می‌کنند، اما به دلیل آینده نامعلوم این بازی‌ها به بن‌بست می‌رسند.

«همستر کامبت» از کجا آمد؟

علت گسترش بازی «همستر کامبت» مربوط به آبان ۱۴۰۲ است؛ زمانی‌که نسخه اولیه «نات کوین» به عنوان نوعی ربات تلگرامی عرضه شد و به کاربران اجازه داد با ضربه‌زدن روی یک سکه، ارز دیجیتالی با عنوان «نات کوین» استخراج کنند و بعد از چند ماه که توسعه‌دهندگان این بازی را روی بلاکچین عرضه کردند، خرید و فروش این ارز در صرافی‌ها آغاز شد و راه را برای معرفی یک بازی جدیدتر باز کرد.
 
«همستر کامبت» از فروردین ۱۴۰۳ معرفی شد و به مرور زمان باعث جذب کاربرانی شد و به واسطه تجربه نقد کردن سکه‌های «نات کوین» در صرافی‌ها، این بازی هم به یک‌باره سر و صدای زیادی به پا کرد.

«همستر کامبت» چگونه کار می‌کند؟

شروع بازی همستر کامبت و جمع‌آوری سکه‌های مجازی، این‌گونه است که ابتدا باید ربات تلگرامی پروژه اجرا شود که برای انجام این کار، به حساب کاربری تلگرام و لینک ربات نیاز است.

در ادامه برای جمع‌آوری سکه‌ها به چند عامل مهم نیاز است که اولین عامل، وقت زیاد و دومین مورد روابط فراوان است تا بتوانید دیگران را نیز به این برنامه دعوت کنید و در ازای آن سکه دریافت کنید؛ سکه‌هایی که احتمال می‌رود که بتوان آن‌ها را به پول واقعی تبدیل کرد، چون قیمت همستر کامبت تا زمانی که این پروژه در صرافی‌ها تعریف نشود، مشخص نخواهد بود و معلوم نیست این بازی هم سرانجام خوشی داشته باشد.

با وجود ابهاماتی که درباره سرنوشت این بازی وجود دارد، اما همستر در بین افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده و با باز کردن گوشی تعداد بالایی از افراد را می‌بینم که وارد تلگرام شدند یا لینک دعوتنامه این بازی را برایمان ارسال کردند.

با وجود استقبال‌ زیاد از این بازی جدید تلگرامی، می‌توان گفت تا این لحظه تبدیل کردن سکه‌های همستر به پول واقعی هنوز نامشخص است چرا که این بازی در صرافی‌های دنیا تعریف نشده و بدون معادل‌سازی در صرافی‌های رسمی فقط یک بازی خواهد بود.

هدف از راه‌اندازی «همستر کامبت»

این‌طور که به نظر می‌رسد شبکه Ton به عنوان یک رقیب تازه‌نفس در مقابل شبکه‌های بلاک‌چین قدیمی به‌دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه‌های اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و فراگیری هرچه بیشتر است و از یک سو مخاطبان بیشتری به سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شده و زنگ خطر برای سایر شبکه‌های اجتماعی جهانی به صدا در خواهد آمد.

از سوی دیگر با این رشدی که در مورد رمز ارز یا توکن NOT دیده می‌شود یک رقیب تازه‌نفس برای سایر رمزارز‌های معتبر پیدا خواهد شد و از این پس وضعیت شبکه TON در مقابل سایر شبکه‌های بلاک‌چین جالب توجه خواهد بود.

نقاط ضعف «همستر کامبت»

رسانه‌های معتبر خارجی می‌گویند همستر کامبت نقاط ضعف زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به نداشتن وایت پیپر، وب سایت ضعیف، نداشتن آینده روشن اشاره کرد.

در این بین اگرچه درآمدزایی هدف اصلی افراد برای ورود به این بازی است، اما مشخص نبودن تعداد کل توکن‌ها، چشم انداز روشنی برای درآمدزایی باقی نگذاشته است. 

از طرفی ممکن است روش توزیع عادلانه نباشد و تیم توسعه این بازی نیز نامشخص است؛ همچنین انرژی و زمان زیادی در این بازی به هدر می‌رود که اگر درآمدی هم داشته باشد عملا توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

همچنین تعداد زیاد ماینر‌ها و ظهور هکر‌ها و رقبای احتمالی نیز آینده این بازی را با ابهام همراه کرده و ممکن است زحمات افراد را هدر دهد.

هشدار سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی

حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در شبکه اجتماعی خود در مورد هک حساب‌های مردم در بازی همستر گفته است که در این چند روز در بسیاری از سوپر گروه‌ها، بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم؛ شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده بازی‌ها، به بستر مناسبی برای هکر‌ها و سارقان تبدیل شده است.

وی افزود: به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی میگویم، افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌هایشان باشند.

همستر

همچنین سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره بازی همستر گفته است که فعلاً در حال ارزیابی تهدیدات و آسیب‌ها هستیم و نتیجه ارزیابی‌ها به‌زودی اعلام خواهد شد.

تهیه و تنظیم: امید گراوند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *