جوادالائمه (ع) مظهر جود خداست

11:17 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۹۸۸
جوادالائمه (ع) مظهر جود خداست
حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام جواد (ع) با بیان اینکه دایره وجودی این حضرت بسیار زیاد است، گفت: حضرت جوادالائمه (ع) مظهر جود خداوند است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین عالی در جمع عزاداران هیئت غریب مدینه مازندران در شب شهادت ابن الرضا (ع) امام جواد (ع) گفت: جلب کرامت امامان معصوم (ع) صرفا به دعا و توسل نیست، بلکه مهم حرکت در جریان زندگی آن بزرگواران است.

وی ابراز کرد: تمامی کمالات خداوند متعال بی نهایت است و حد و اندازه‌ای ندارد، هزار اسمی که در دعای جوشن کبیر می‌شنویم به معنای هزار کمال خداست، قدرت، رزق، بخشش، شفا و. همه کمالات خداوند هستند، خداوند متعال بخشنده و جواد است و هیچ بخلی ندارد.

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به اینکه رزق و عنایت خدا بی نهایت است، گفت: مهم این است که سهم ما چقدر است؟ در واقع سهم ما به اندازه ظرف ماست اگر کسی ظرفش بزرگ باشد سهمش زیاد است و همچنین بالعکس آن اگر ظرفمان محدود باشد سهممان کمتر است.

وی خاطر نشان کرد: هدف ائمه اطهار (ع) از تربیت دینی ما بزرگ کردن ظرف‌ها و ظرفیت وجودی ما بود. باید دیگران را نیز ببینیم و درد آنان درد ما باشد از همین رو در قرآن ۶۷ مرتبه به دعا‌های جمعی تاکید شده است و به این نکته اشاره دارد که فقط برای خودمان دعا نکنیم بلکه باید برای شفای همه بیماران دعا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نه تنها باید اجتماعی باشیم و درد جامعه را ببینیم بلکه باید تربیت جبهه‌ای داشته باشیم و به سمت جبهه حق که تمام انبیاء الهی و خوبان رفتند برویم.

وی در ادامه به خطبه ۱۲ نهج البلاغه شریف اشاره کرد و گفت:  یکى از یاران حضرت امام علی (ع) در جنگ جمل به ایشان گفت، اى کاش برادرم مى بود و مى دید که چه سان خداوند تو را بر دشمنانت پیروز ساخته است. على (ع) از او پرسید: آیا برادرت هوادار ما بود؟ گفت: آرى. مولای متقیان حضرت على (ع) گفت: پس همراه ما بوده است. ما در این سپاه خود مردمى را دیدیم که هنوز در صلب مردان و زهدان زنان هستند. روزگار آن‌ها را، چون خونى که به ناگاه از بینى گشاده گردد، بیرون آورد و دین به آن‌ها نیرو گیرد.

این کارشناس برجسته دینی حضور در جبهه حق و دیدن درد‌های جامعه را یک هنر دانست و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید جمهور آیت الله رئیسی این هنر را داشتند، آنان با تمام وجود پای جبهه حق بودند، از جنس مردم بودند و از همین رو ظرف آنان بزرگ بود و سهمشان شهادت شد.

مرثیه سرایی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) حاج اصغر زنجانی، حاج ابراهیم رحیمی، کربلایی سید ایمان حسینی و کریلایی محمد اسدالهی در سوگ شهادت حضرت جوادالائمه (علیه السلام) از دیگر برنامه‌های هیئت غریب مدینه مازندران بود.

 انتهای پیام/


برچسب ها: امام جواد(ع)

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *