تصمیم سازمان ملل برای افزودن رژیم صهیونیستی به فهرست سیاه قاتلان کودکان

12:41 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۹۱
تصمیم سازمان ملل برای افزودن رژیم صهیونیستی به فهرست سیاه قاتلان کودکان
سازمان ملل قصد دارد در گزارشی که به‌زودی در اختیار اعضای شورای امنیت قرار می‌دهد، نام رژیم صهیونیستی را به فهرست سیاه گروه‌ها و سازمان‌های قاتل کودکان اضافه کند.

خبرگزاری میزان – آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در آمریکا، را از تصمیم خود برای قرار دادن این رژیم در فهرست سیاه گروه‌ها و سازمان‌هایی که به کودکان در مناطق درگیری آسیب می‌رسانند، مطلع کرده است.

در این فهرست نام گروه‌هایی مانند داعش، القاعده و بوکوحرام نیز دیده می‌شود.

براساس گزارشی که امروز از سوی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت منتشر شد، تلاش‌های گسترده رژیم صهیونیستی به منظور متقاعد کردن گوترش برای اجتناب از این اقدام شکست خورده است.

 رژیم صهیونیستی هفته آینده در گزارشی که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌شود در این فهرست سیاه قرار خواهد گرفت.

همچنین کانال ۱۳ عبری تایید کرد که با وجود تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای منصرف کردن دبیرکل سازمان ملل، وی این تصمیم را اتخاذ کرده و ادامه می‌دهد.

پیش از این یدیعوت آحارونوت، در پی بیانیه‌های انتقادی متعدد از سوی گوترش علیه رژیم صهیونیستی، نگرانی‌های واقعی را در داخل اراضی اشغالی درباره این اقدام آشکار کرد.

رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده که این اقدام سازمان ملل می‌تواند به تحریم تسلیحاتی علیه این رژیم منجر شود.

همچنین  گزارش سالانه که از سوی ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه، تهیه شده است، تمام سال ۲۰۲۳ را با افزایش قابل توجه حوادث ناشی از جنگ غزه، پوشش می‌دهد؛ داده‌های این گزارش براساس اطلاعات سازمان‌ ملل و منابع میدانی است.

 یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که پیامد‌های قرار گرفتن در فهرست سیاه شامل آسیب قابل توجهی به رژیم صهیونیستی می‌شود، زیرا این گزارش در بین نهاد‌های سازمان ملل از جمله مجمع عمومی، شورای امنیت، دیوان دادگستری بین‎المللی و دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه مورد استناد قرار می‌گیرد.

عملا، قرار گرفتن در فهرست سیاه منجر به گزارش‌های اختصاصی در مورد نهاد فهرست‌شده می‌شود و دفتر نماینده ویژه گزارش‌های مشخصی درباره رژیم صهیونیستی تهیه خواهد کرد که به شورای امنیت ارائه می‌شود.

پیش‌نویس گزارشی که ماه‌ها پیش از سوی رژیم صهیونیستی دریافت شد، شامل انتقاد‌های متعددی از جمله استفاده از بمب‌های بزرگ در مناطق اشغالی، محاصره شدید غزه، حمله به زیرساخت‌های حیاتی و استفاده از کودکان به عنوان سپر انسانی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *