مهاجرت و مالیات؛ موضوع نخستین مناظره تلویزیونی انتخابات انگلیس

13:43 - 16 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۶۷۷
مهاجرت و مالیات؛ موضوع نخستین مناظره تلویزیونی انتخابات انگلیس
نامزدهای انتخاباتی انگلیس در نخستین مناظره انتخاباتی، یکدیگر را درباره موضوعاتی از جمله مالیات و مهاجرت هدف انتقاد شدید قرار دادند.

خبرگزاری میزان – سران دو حزب سیاسی برتر انگلیس در نخستین مناظره تلویزیونی زنده خود در کمپین انتخاباتی، درباره مسائلی از مالیات گرفته تا مهاجرت و خدمات بهداشت سرویس سلامت همگانی (NHS) به یکدیگر حمله کردند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر و رئیس حزب محافظه‌کار و کی‌یر استارمر، رئیس حزب کارگر، در شهر سالفورد در شمال غرب انگلیس در حالی که یک ماه به انتخابات باقی مانده است، در یک مناظره تلویزیونی حاضر شدند.

سوناک که حزبش در نظرسنجی‌ها حدود ۲۰ درصد عقب است، رویکردی مبارزه‌جویانه در پیش گرفت و با انتقاد از حزب کارگر به دلیل مالیات، اشاره کرد که تورم به ۲ درصد کاهش یافته و او برنامه‌ای برای تقویت اقتصاد کند دارد.

از سوی دیگر استارمر به ریاضت سال‌های اولیه محافظه‌کاران در دولت انگلیس و هرج و مرج در گذشته نزدیک اشاره کرد که شاهد برکناری بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین، در میان رسوایی‌های پولی و اخلاقی و دوره کوتاه اما ویرانگر ۴۹ روزه لیز تراس، نخست وزیر پیشین از حزب محافظه‌کار، بود.

رئیس حزب کارگر انگلیس گفت که انتخابات پیشین بین «آشوب و تفرقه» بیشتر با محافظه‌کاران و «برگرداندن صفحه و بازسازی با حزب کارگر» بود.

به هر دو نامزد مکررا هشدار داده شد که در مورد یکدیگر صحبت نکنند و از آن‌ها خواسته شد که صدای خود را پایین بیاورند، زیرا آن‌ها درباره مسائلی از مهاجرت و تحصیل گرفته تا بهداشت با هم درگیر بودند، اما هیچ کدام طرح جدیدی را بیان نکردند.

سوناک، به عنوان یک بانکدار سابق و یکی از ثروتمندترین افراد انگلیس، فهرست‌های انتظار سرویس سلامت همگانی انگلیس را به دلیل اعتصاب پزشکان اعلام کرد.

  • بیشتر بخوانید:
  • جایگاه متزلزل ریشی سوناک؛ چالش‌های حزب محافظه‌کار در آستانه انتخابات انگلیس 

اما به نظر می‌رسید که او هنگام بحث در مورد چگونگی برنامه‌ریزی برای مقابله با مهاجرت، با حضار صحبت کرد و ادعا کرد که طرح جنجالی وی برای فرستادن برخی پناهجویان به رواندا یک عامل بازدارنده است.

استارمر گفت که وی نیز طرحی برای مقابله با مهاجرت دارد و تا زمانی که این کشور قوانین بین‌المللی را نقض نکند، رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی در کشور ثالث را بررسی خواهد کرد.

پس از پایان مناظره، نظرسنجی فوری یوگاو به سوناک برتری جزئی داد و ۵۱ درصد گفتند که وی در مجموع عملکرد بهتری داشت، در مقایسه با ۴۹ درصد برای استارمر.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *